View Single Post
Svanemerket
caperno's Avatar
Ja, selv om prinsippet for vektnedgang er enkelt, så er det vanskelig for svært mange å gjennomføre. Det kan av ulike grunner være tilnærmet umulig for noen å gå ned i vekt. Det som jeg reagerer på er når man snakker som om det er en etablert sannhet at det er umulig å gå ned i vekt og bli der. Det virker ikke akkurat motiverende, og kan "skremme" folk fra å forsøke seg på en sunn livsstilsendring (hvorfor gidde å prøve om det ikke hjelper?).

Er enig i at det ikke alltid er så enkelt som å spise mindre. Man kan f.eks spise lite, men pga. lav forbrenning fremdeles være overvektig. Jeg hadde nok ikke klart å endre kostholdet mitt på egen hånd (hadde ikke kunnskapen til det da jeg begynte), men fikk hjelp via en app (Lifesum). Fikk hentet frem selvdisiplin som jeg ikke trodde jeg hadde, så det gikk ganske greit å få til. Spiser nå mer, men sunnere enn tidligere. Trener en del og vekten holder seg stabil. Jeg klarer dog heller ikke å motstå godteri, og spiser også opp alt ila relativt kort tid. Ikke snakk om å spare noe .
Sist endret av caperno; 25. mai 2022 kl. 13:26.