View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ikke enig omtalen din av mdma. Selvom dødsfall ikke akuratt er kjent, er det jo en horv av de som tar mdma i helgene som får en helt på trynet ødelagt serotonin og dopaminproduksjon i det daglige, og blir dypt deprimerte og på grunn av det avhengig av andre stoffer som får de "opp", og enda mer avhengig av mdma som serotonin og dopamin poster, og havner i den onde sirkelen med gøy i helgene og suicidal i ukedagene fordi det fucker hjernens naturlige serotonin/lykkenivå så mye. Da snakker jeg ikke om kun de tullingene som dytter i seg høye doser, men de som bruker det jevnlig om det er hver helg, annenhver helg eller jevnlig gjennom hele sommern som jævlig mange gjør. Man kan ikke kalle et stoff ufarlig når det forårsaker mentale problemer og avhengighetsproblematikk hos mange av de som bruker det jevnlig, og jeg kjenner et par som tok livet sitt pga hyppig mdma bruk fordi de etter hvert ikke klarte å føle et spor av lykke og liv uten å være rusa. Jeg forbanner ikke mdma, det er helt innafor å teste men den helgebruken syns jeg ikke er forsvarlig å ufarliggjøre til noen, og spesielt ikke til unge jenter som lett kan la seg påvirke av ufarliggjøringen , og også lett misbrukes seksuelt i mdma rus.
Vis hele sitatet...
Nå er jo alt det du snakker om her hovedsaklig problemer tilknyttet misbruk. Men til tross for hvor mange som bruker det, og misbruker det, så er MDMA fremdeles relativt trygt, spesielt mtp. antall dødsfall. Du kan jo også ta ditt eget liv ved uvettig kaffeforbruk.

TS: Mange av disse narkotiske stoffene du nevner er mindre farlige enn alkohol. Dersom du selv drikker alkohol, så har du jo svaret ditt.