View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er bra du har sunn fornuft og sunn skepsis. Du burde ikke henge på dette forumet for det kan påvirke deg til dumme valg og mindre sunne grenser.

Jeg var ikke redd for å dø eller noe når jeg prøvde rusmiddel for første gang, men syns det var litt skummelt at jeg lot meg overtale. Det gikk jo bra og i flere år hadde jeg et rusbruk som bare gjaldt på fest men fra alkohol og hasj var det veldig lett å bare si ja til kokain, exstacy, mdma og andre kjemikalier også uten at jeg tenkte over at det var narkotika. Da hadde jeg jo allerede gått over grensen ikke sant.
Og når man først går over den så er man veldig lett å påvirke. Første gang jeg tok piller /benzo var fordi en fremmed kar på nettet som jeg møtte på en helt vanlig chatteside sa at det passa for meg når jeg sa jeg hadde det kjipt og jeg møtte han å kjøpte piller. Han tenkte nok mer på penger enn på hva som var bra for meg og jeg visste ikke bedre siden jeg i hodet mitt allerede hadde ufarliggjort narkotika.

Som sagt i flere år brukte jeg ting bare på fest, og fortsatte med det selvom jeg tok overdose på exstacy og mdma et par ganger (helt jævlig) men da jeg slutta å feste kjedet jeg meg så mye at jeg ble pilleavhengig fordi jeg ga faen i livet og jeg begynte å røyke hasj fast og trodde det var harmløst. Helt til jeg mange år etter fikk rus utløst psykose og aldri ble meg selv igjen. I dag har jeg en mye større respekt for rusmidler enn før og anbefaler ingen å krysse grensen å la seg påvirke av folk som tilbyr deg. Jeg vil si jeg har hatt et helt vanlig miljø ikke et narkis miljø men vanlige ungdommer og folk, men kjenner rundt ti stykker som har dødd av overdose, og blandingsrus og ca dobbelt så mange som det som har blitt psykisk syke av rusbruken.

En veldig sjelden gang i blandt er nok ikke skadelig men problemet for de fleste er at når man først tillater seg å begynne å ta noe så ufarliggjør man narkotika og eksperimenterer med andre ting også og plutselig tar man det for ofte eller for mye så kan det gå galt.