View Single Post
burde vært möderatör
489
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er to mulige tolkninger av sitatet. 1) Det er hennes livsmål å aldri bli tynn, og 2) det er aldri hennes livsmål å bli tynn. Spør du meg, er tolkning 2 den klart rimeligste.
Vis hele sitatet...
Touché... du har nok rett

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men det å være mot "fat acceptance" er jo nettopp det samme som å mene at de bør skamme seg. Skjønner du ikke dette?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke imot "fat acceptance", jeg er imot den forherligelsen av fedme som du bastant påstår ikke eksisterer i det hele tatt. Man må ikke være enten 100% for fedmeaksept eller 100% sunnhetsidealist. Denne problemstillingen er (som det aller meste) nyansert, ikke svart/hvitt. Skjønner du ikke dette?

Sitat av robhol Vis innlegg
pappabetaler: Det er nok ikke først og fremst Batabusa som virker "autistisk" her (og bare for å ha sagt det: dette er ikke /b/). Batabusa er ikke den som kategorisk avfeier tanken på at folk kan føle noe utover det en selv kan forestille seg, og som flatt ut benekter at det finnes mellomting mellom to ekstremalpunkter.
Vis hele sitatet...
No shit Sherlock, hvem browser /b/ i 2017?
Angående det med å kategorisk avfeie shit:
"For det er FEIL. Det er binært. FEIL. Ikke gråsoner."

Gjett hvem som skrev det a :^)


Sitat av robhol Vis innlegg
Det finnes en rekke totalt ukontroversielle fysiske og psykologiske tilstander som kan forårsake, forsterke eller medvirke til fedme. At du ikke forstår hvordan det er å ha en av disse får så være, men gjør deg selv og alle andre en tjeneste og prøv å ikke uttale deg om ting du ikke begriper deg på.
Vis hele sitatet...
Når har jeg sagt noe som helst om årsakene bak fedme? Jeg er fullstendig klar over at det er en rekke faktorer som spiller inn, alt ifra depresjoner og økonomi til stress og lavt stoffskifte. Ikke legg ord i munnen på meg, hold deg til det som faktisk er blitt skrevet.

Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg har for eksempel aldri vært, la oss si, stoffavhengig, men jeg sitter da for faen ikke her og spiller det ned i en direkte motbydelig oppvisning av manglende empati, og skal ha det til å være noe helt uproblematisk å gå gjennom og noe alle bare bitcher om for moro skyld? Det er lov å tenke.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at overvektige "bitcher for moro skyld"... jeg har sagt at forherligelse av fedme er gått for langt og at mange trenger en reality-check. Du ser ikke heroin-Ronny som bor under brua stå frem på forsiden av VG i bare badeshortsen med overskriften "Jeg er også vakker", det ville nemlig vært uansvarlig. Jeg mener det er tilsvarende uansvarlig å glorifisere/ufarliggjøre fedme.

Når det er sagt så har jeg lest litt siden mitt siste innlegg i denne tråden , og jeg må innrømme at jeg har vært alt for stygg med hvordan jeg omtalte overvektige. Å snakke dritt om feite oppnår ikke noe annet enn at de blir deprimerte og redde for å dra på treningsstudio i frykt for hva andre tenker om dem. For det beklager jeg.