View Single Post
Angående temaet spise sunt, og hvorfor folk ikke spiser sunt tenker jeg egentlig på uviten. Mange personer er ikke klar over hva mat produkter inneholder av kalorier. Om du f.eks tar krem fløte så inneholder en 3 dl pakke nesten like mange kcal som en stor sjokoladeplate (200g). Tror dette gjelder veldig mange matvarer, samtidig så vil ikke jeg knytte overvekt til en spesiell gruppe i samfunnet, overvektige er blant rike og fattige, men få setter seg inn i næringsinnholdet i hva man spiser.

Et annet punkt er at man beveger seg betydelige mindre enn før, folk er rett og slett late. Kjører bil overalt, og mindre bevegelse i hverdagen. Til tross for det er flere som driver på med mosjonstrening enn tidligere.

Media sitt bilde. I de fleste tilfeller opplever jeg at media drar frem de ikke perfekte kroppene. Samtidig så er ikke dette personer som fete i mitt syn, kanskje i fare for overvekt. Uansett så føler jeg at de i stor grad er med på å normalisere mange forhold, og man kan være stolt av kroppen uavhengig om det er et lite spekklag på magen. Jeg mener altså at de drar frem de som er i større grad det normale mennesket, men ikke det feite mennesket. Til tider så kan de dra frem noen som er store og idealisere de ja, samtidig som dette ikke vil skje med en undervektig person. Dermed vil ikke jeg si media oppfordrer til overvekt, samtidig så er overvekt noe personer selv er ansvarlige for og deres problem (i mine øyne).