View Single Post
Gnomosaur
PurFaen's Avatar
Trådstarter
257
Grunnen til at jeg har så mye imot at media ofte fremstiller det å være kraftig overvektig som noe å være stolt over, er fordi jeg har en halvsøster som har blitt regelrett fetet opp av sin mor hele livet, og har vært sykelig overvektig siden hun har vært 4-5 år gammel, hun er nå 16 år gammel og sliter noe helt vannvittig både psykisk og fysisk.

Et barn kan ikke velge selv hva det skal spise og det er foreldrenes ansvar å legge til rette et sunt og variert kosthold, og jeg mener at det å ødelegge barnets helse,psyke og legge til rette for et liv med mobbing, sykdommer og lav selvtillit skulle slåes hardt ned på, minst like hardt som fysisk vold.

Noen kan nok reagere på sammenligningen mellom vold og påtvungen fedme, men har selv blitt utsatt for fysisk mishandling i oppveksten, og etter noen samtaler med min søster tror jeg faktisk at hun har tatt minst like mye skade, hvis ikke mer, av å ha foreldre som har overforet henne.

Når jeg ser disse gigantiske mødrene komme vuggende ut fra mc`donalds med en flokk smellfeite barn, har jeg lyst til å kjefte dem huden full..
En dag for ikke så lenge siden skjedde nettopp det, og en som hørte dette var faktisk helt enig og støttet meg opp med å fortelle dama at hun måtte begynne å ta ansvar, litt flaut men følte ikke jeg gjorde noe feil, jeg står heller ikke å ser på at noen banker hunden sin eller slår dama si.
Sist endret av PurFaen; 10. februar 2016 kl. 02:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.