View Single Post
Hallo.

Jeg synes det er latterlig at det er nærmest torpedovirksomhet på NRK's vegne, regelen om lisensavgiften regner jeg med stammer fra gamle dager der man fikk inn signalet så fort man stappa en gaffel i inntaket, men det nettet er jo ikke lenger aktivt, så forstår da ikke hvorfor man betaler en avgift for noe man ikke får utnytta uten ekstra utstyr. Derfor ønsker jeg å finne en måte å bli kvitt lisensavgiften, da jeg blir kvalm av i det hele tatt å se at jeg finner kanalen i min liste. Ja, jeg har mulighet å betale for kanalen, ja jeg vet at det er lovpålagt og ja, jeg vet at dette er gnient av meg. Det handler bare om prinsipper.


Hvilke måter finnes det å unnlate seg å betale for Norges dyreste kanal? Har forsøkt å kontakte leverandør til bolig, men de har ikke mulighet for å fjerne kanalen fra listen. Jeg har tatt meg tiden til å se litt på de regler som gjelder for lisensavgiften:

§ 9. Mottaker ikke i bruk

Dersom NRK ønsker det, skal det også være adgang til å plombere mottaker og/eller antenneinntak.
Vis hele sitatet...
Er det noen som vet hva teksten i sitatet gjelder? Kan jeg trygt be dem plombere inntaket for tv signalet og heller bruke hdmi inngangen til min tv leverandør? Jeg bruker en dekoder og er uavhengig av tv signal inngangen på min tv, men spørsmålet er om de velger å plombere inntaket i veggen, da blir det ikke mulig med en dekoder.

Er det noen som har valgt å si opp sitt abonnement, men likevel bruker fjernsynet til å se på tv med?

Takker for svar.