View Single Post
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det sier seg da vel selv, det gamle uttrykket "Don't bring a knife to a gun fight" gjør seg gjeldende for det meste hvor enn du beveger deg her på planeten..

Tenkg deg litt om, om du f.eks, helt teoretisk skulle ha gjort ett innbrudd en plass hvor du viste det var bevæpnede vakter, ville du ikke da ha tenkt tanken at kanskje du også burde bevæpne deg?
Vis hele sitatet...
Vi snakker da ikke om å bevæpne vekterselskaper i denne tråden? Meg bekjent så sitter ikke politiet rundt omkring og passer på verdisaker.

Mulig akkurat du ikke ville ha gjort det men jeg har sånn høvelig lang fartstid med og rundt kriminelle, alt ifra smådealere til ransmenn og jeg vet at om de hadde hørt om bevæpnede politi/vakter så hadde de også bevæpnet seg.
Vis hele sitatet...
Skytevåpen gir vel samme/bedre effekt nå som politiet ikke er bevæpnet. Ergo burde alle småkriminelle alt ha skaffet seg en gunner..?

Dessuten har ingen kriminelle planer om å komme i kontakt med politiet. Om de skulle være så uheldige å bli tatt, så kan ikke fengselsstraffer og soningsvilkår her i landet sammenlignes med forholdene i USA. Jeg kan skjønne at en prøver å skyte seg fri hvis man uansett ikke har noe å tape.

Greit at kriminelle gjerne ikke er av de lureste, så enkelte kan muligens finne på å skaffe seg et våpen kun fordi politiet har det. Men det henger jo ikke på greip, og jeg tror bedre om folk enn det. Denne teorien skyldes nok heller noen som ikke forsto samfunnsfagstimene om terrorbalanse..
Sist endret av gorm; 18. oktober 2011 kl. 23:41.