View Single Post
Sitat av Joey
Håper journalisten forteller intervjuobjektet hva det innebærer å gå ut offentlig å si at en bruker et slikt stoff.

Havner saken på nettet tar det arbeidsgiver ett søk på Google for å finne vedkommende sitt navn. Tror ikke det ser bra ut å ha navn og bilde i en sak der en åpenlyst sier at man har brukt narkotikum.

Men journalistene i dagens samfunn har jo alt på det rene og vil jo ikke henge folk ut for å skape overskrifter, så det går nok bra!



Jeg ser heller ikke hvordan å ha intervju med en bruker er relevant til saken, når en allerede har en professor og statens legemiddelverk. Mannen/brukeren i gata har vel ingenting viktig å si i denne saken utenom "Nei, jeg synes det er kult å få halliser. Så er det jo ikke farlig siden det er en organisk plante og jeg har jo ikke blitt avhengig"

Jeg skjønner det ikke, men kanskje jeg bare er overkritisk.
Vis hele sitatet...

Det er, som jeg har skrevet, ikke noe krav at intervjuobjektet stiller offentlig.

Når det gjelder relevansen av å ha med en bruker i saken, er det selvfølgelig helt avgjørende i dette tilfellet - som i all journalistikk - å snakke med folk med førstehåndskunnskap til det man omtaler.