View Single Post
Sitat av DubC Vis innlegg
Har noen spørsmål/tanker her:

1. Jeg har ganske mange torrenter jeg sitter og seeder, som jeg har seedet på opp til 1TB og i flere måneder, men har ikke lastet ned noe på kanskje noen uker. Er det mulig å bli straffet for å bare seede? Jeg lastet ned disse torrentene før loven ble satt i gang, så det skal vell ikke være mulig å sjekke det?

2. Nettverket mitt er åpent til naboene (må kjøpe ny router, siden den jeg har no er helt klikk å ikke vill endre passord), om politiet evt. kommer og jeg viser dem at nettet mitt er åpent for alle naboene i blokken (sikkert rundt 10-20 personer) kan jeg bli straffet da?

3. Er det bare thepiratebay de lagrer ip'ene fra eller er det alle torrent-sider? Hva med bitsnoop, 1337x, kickasstorrents, katmirror, torlock, yourbittorrent, h33t, seedpeer.me, limetorrents, torrentcrazy og torrentz.eu? Har ikke lest noen av artiklene på nyhetssidene ennå men skal gjøre det straks.
Vis hele sitatet...
1.tror de vil prøve å gå etter deg så fort de finner addressen din på en torrent...om du seeder eller laster ned. du sitter på materialet.

2. usikker på denne men vil tro politiet må sjekke om du holder på innholdet. kan vel ikke bare dømme folk pga at noen har vært koblet opp mot en addresse?

3. er ikke torrent sidene osv de lagrer addresser men den aktuelle torrenten som du laster ned ifra. de sjekker addresse etter hvilken tracker du er på. ( hvor du laster ned torrenten har ingenting å si )