Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Jobber som saksbehandler/konsulent i vegvesnet og har hatt en god del merkelige kunder.
Vil bare først understreke at det er ikke krav om at knundene skal vite alt her i verden og jeg hjelper de gjerne med spørsmål om både det ene og det andre.

Om det er en ting som går meg en smule på nervene så er det de sykt påståelige kundene.

Et par eksempler.
M: Du har ikke forsikring på bilen og jeg kan ikke registrere den uten at den er aktiv.
K: Jo den er aktiv, jeg snakket nettopp med de.
M: Nei det er den nok ikke. Vi er direktekoplet mot alle forsikringselskap og kan se om den er aktiv sekundet etter at du har slått den inn.
K: Hør nå hva jeg sier da. Jeg snakket nettopp med de og den er aktiv.
M: Da må du nok ringe dem å høre hva de driver med.

(kunde stormer ut og kommer tilbake 2 min etter)

K: Den var vist ikke aktiv alikevel.
M: (du'h)


En klage som jeg aldri går lei er.

K: Faen så dyrt det er å betale for omregistrering av bil.
M: Det er tollvesnet som får de pengene så det må du nesten klage til de om.


Kunde kommer med salgsmelding som mangler underskrift fra enten selger eller kjøper.

M: Det mangler underskrift fra selger
K: Ja men MÅ jeg ha det? Han bor jo 5 mil unna.
M: Du må nok det desverre
K: Ja men han er sikkert bortreist på ferie nå
M: Kan desverre ikke gjøre noe uten en signatur eller en fullmakt.
K: Hvorfor ikke
M: Uten det så kan du jo i teorien overføre eller overta eierskap fra hvilken som helst bil.
K: "står å ser dumt på meg"
M: Vi har regler vi må følge og om du LESER på papiret du har skrevet under på så står alt forklart der.


Har også opplevd at folk "ser ned på meg" og tror de vet bedre enn meg pga min unge alder, noe som egentlig er både respektløst og irriterende.

Har mye mer på lager, men var dette jeg kom på i farten.
Og om noen har blitt "dårlig" behandlet hos oss så la meg også minne dere om at det finnes idioter på alle arbeidsplasser. Jeg er som regel hyggelig mot alle og prøver å hjelpe de så godt jeg kan.