Tråd: Poker
View Single Post
Sitat av noy
Når har jeg sagt at jeg re-raiser med AT?
Vis hele sitatet...
Her
Sitat av noy Vis innlegg
Ok, jeg sitter der shortstack på en 9-table og dealer gir meg A-10 suited, relativt god posisjon på bobla raiser jeg på bet før meg og plutselig re-raiser highstackerne og tvinger meg all in pre-flop, i stedet for passivt å følge bettinga og se floppen? Er dette god strategi
Vis hele sitatet...
Du beskriver at du raiser på bet før deg, altså en re-raise. Men du har kanskje formulert deg feil.

Uansett er AT en alt for dårlig hånd å spille i en multiway pot med action før deg. Dersom du er short, og det er kast frem til deg i sen posisjon kan du forsvare en raise / all-in.

Alle eksemplene du har vist så langt er eksempler på dårlig spill, så de blir lite relevante.

Er du short bør du finne en god spot for å få på pengene og doble opp. Du bør aldri, uansett hvor mye eller lite chips du har, rote deg inn i en pot med AT dersom det er mye action før deg, da vil du veldig ofte være dominert og kaste bort penger. Uansett hva slags spillestil du har bør du unngå det.

Er du bigstack er det ingen grunn til å involvere seg med andre bigstacks ved mindre du har en monsterhånd. Så jeg tror vi skal styre unna eksemplene dine, som generelt sett er spill TS bør holde seg unna.

Når man er short og det nærmer seg boblen må man finne gode spots, og spille disse hardt! Som shortstack må man ha som strategi å doble opp og spille for topplassering fremfor å "lime" inn rett forbi boblen.

Det er den beste måten å vinne mest mulig penger i lengden.