Tråd: Poker
View Single Post
Azarat, poker har ingen fasitsvar på det du spør om. Jeg vil bare uttale meg på turneringsgrunnlag, da det er dette jeg så og si eksklusivt spiller.

(får nesten aldri brukbare hender da, dvs. hender som K3, 510, 27 osv.).
Du får like gode kort som resten av spillerene (Over lengre tid), det er ikke bare deg.

Er vanskelig å holde ut med liten stack når det er en med stor stack på bobbla som spiller aggressivt-passivt og stjeler blind's på preflop (som oftest på d-knappen). Ender ofte med at jeg nesten slukes i blind's....

Her må du bestemme deg om du spiller for å overleve, eller om du vil gå for gull. Mot den type spiller du nevner har du fine muligheter til å tjene en del blinds ved å mikse opp spillet ditt.
Gjerne re-raise/push med semi gode hender, kanskje også ta deg en flop i posisjon for å ta en liten bløff hvis motstander viser sine svakhetstegn. I eksempelet vil du ha verdi for å kunne bløffe ut motstanderen, og du kan også tyne ut en god del chips hvis du treffer bordet hardt. (Som sagt, dette er ikke noe fasitsvar)

Hvordan er det lurt å spille mot store stacks på bobbla? tight-aggressivt og ingen/lite bluff's? Vente på en god hånd og håpe på at han raiser for og så reraise?

Helt etter situasjon rundt bordet. Spiller bordet generellt tight, er det mye aggressivt spill rundt bordet, hvor mye chips har du... Og listen kan bli mye lengre.

Når bør man som oftest begynne å spille mer aggressivt i en f.eks 9-manns S&G?

Når det begynner å bli verdi å ta ned blindene er eneste tips. Du kan spille godt og aggressivt igjennom en hel 9-manns S&G hvis spillerene tilsier at du kan gjøre det.