View Single Post
Det virker som det er mange her inne som bare leser det som står i denne tråden, og tror at det bare er å legge seg til å WILD'e. Det virker også som om mange tror de skal få det til med en gang. De som har den holdningen kommer til å bli skuffet og mest sannsynlig miste motivasjonen veldig fort.

WILD metoden er den vanskeligste teknikken å lære seg når man skal starte med lucid dreaming. Men den mest effektive teknikken når man først har den inne. For å klare å WILD'e kreves det en utrolig selvdisiplin, har du drevet med meditasjon fra før, er sjansen for å klare det fortere en del større. Å klare å tømme hodet helt for tanker, samtidig som man også skal klare å holde seg bevisst er utrolig krevende. Noen får det fort til, men det er ett fåtall.

For å få til suksess med WILD. Kreves tålmodighet og motivasjon. Å følge guider til punkt og prikke er heller ikke lurt. Les mange forskjellige guider, og finn den som passer deg best. Å lære seg å WILD'e er som å lære seg å sykle. Ingen kan lære deg det, du må finne ut av det selv.


Drømmedagbok

Før du i det hele tatt trenger å tenke på å WILD'e, eller ha bevisste drømmer. Må du føre drømmedagbok. Grunnen til det er fordi det hjelper deg å huske drømmer mye bedre. Når jeg startet med drømmedagbok for 4 uker siden klarte jeg kanskje å skrive ned noen få ord, nå kan jeg skrive to A4 sider om en drøm, og huske opptil 3 drømmer hver natt. Sånn omtrent.

Det er ikke vits å ha bevisste drømmer hvis du ikke husker hva du drømte når du våkner!

Så vil jeg også si til slutt at dette er noe 99.9% av alle mennesker kan lære seg, noen etter en uke, noen etter ett år. Så ikke mist håpet! Man klarer alt, bare man vil.