View Single Post
Ser ikke på meg selv som veldig rasistisk. Har flere utenlandske venner og stoler fullt og fast på dem. Møter jeg noen på gata eller på fest bryr da også hudfargen meg svært lite.

Jeg kan derimot tenke litt rasistisk om jeg ser 2-5 ungdommer av utenlandsk opprinnelse henge sammen. For meg er det fort gjort å tenke "gjeng" og ikke bare et par kompiser som vanker sammen.

Tror ikke det finnes nordmenn (eller folk generelt for den sags skyld) uten fordommer. Det finnes bare de av oss som skjønner hva som kan sies og hva som bør holdes inne. Som regel er fordommene spesielt rettet mot de som har røtter i et folk som enten driver eller drev med noe jævlig. Selv er jeg halvt tysk og får fra noen spørsmål som "Er du medlem av hitlerjugend?". Det er ofte fra halvkamerater eller bekjente og de vil igrunn bare tøyse. Jeg blir virkelig ikke såret av det, men blir ofte irritert over at det virkelig finnes nordmenn som fortsatt klarer å oppføre seg som småbarn angående noe som skjedde for så lenge siden.

Det viktigste for deg er vel kanskje å bevise hvor feil alle du møter tar av deg? At du egentlig er som dem, noe de sikkert vil merke om de blir kjent med deg.
Sist endret av Zepplin; 26. januar 2008 kl. 02:33.