View Single Post
Men kan dere klandre dem så veldig da?

Innvandrere kommer til Norge, som er ett av verdens beste land å bo i. Her får de all verdens muligheter. De får mulighet til utdannelse, jobb, de får penger, sosiale aktiviteter m.m.

Når da (misforstå meg rett) endel av innvandrerene kaster bort alt dette og starter med kriminalitet i stedet, er det da uforståelig at folk kanskje blir litt irritert? De har allverdens muligheter til å leve et liv innen for loven, men velger istedet å starte kriminelle handlinger. Som igjen koster staten og skattebetalerne ekstra penger. For de må huske hvem de får pengene av. Det er jo tross alt oss skattebetalere. Og nei, jeg mener ikke at de skylder oss noe. Men likevel, det er jo trist å se at mange av innvandrerne kaster bort mulighetene sine.

Og når det gjelder integrering, så mener jeg at innvandrere bør skjerpe seg også, og ikke bare klage. Endel av dem er veldig innesluttet og holder seg kun sammen med "sine egne". Hva vil de vi skal gjøre da? Skal vi gå bort til en gjeng med feks. somaliere og spørre om de vil være med på kino? Det skjer jo selvsagt ikke. Om de hadde prøvd å åpne horisonten sin litt, så kunne de sett at ikke alle nordmenn er rasister og fordomsfulle rikinger.