Tråd: Groguide
View Single Post
Mye bedre bilde Ser krystaller, og hårenes farge tydligere. Ser ut som kan funke hehe. Bare tørk den skikkelig lenge, og cure den. Hvis du gidder bryet for så lite da ..

Sitat av DeMenT
Glødelamper og halogenlamper er vel så å si ikkeno vits å bruke? Gir ikke lys i riktig temperatur(farge).

Lysstoffrør funker mye bedre. Bruk gjerne noen "kalde" (hvitblå) til vekst og varme (hvitgul) til blomstring. Hatt greie resultater med det selv. Kan selvfølgelig ikke måle seg med HPS, spesielt til blomstringsfasen, men det er faktisk mange som bruker lysstoffrør til vekst og HPS til blomstring, da de mener det er unødvendig å bruke så mye strøm som HPS'ene trekker til vekstfasen.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg tenker å gjøre. Spare strøm ved å ha lysstoffrør i vekstrommet. Kalde hvitblåe. Men skal ha en 400w hps mellom rørene da Men det blir vesentlig mindre strømbruk enn det jeg hadde sist. Nemlig bare masse hps. Fyller heller opp blomst rommet med de fleste hps jeg har.

Men i og med at halogen bruker så sinnsykyt lite strøm, og ikke produserer varme, tenkte jeg at kanksje man kan på en måte ( som man pynter et juletre med lys ) legge en halogen-lyskabel-slags-ting rundt alle stilkene og langs hele stammen ? ? Noen prøvd liknende ? Jeg tenker HPS mest. Og noe lysstoffrør, og i tillegg denne 'juletrepynten' må jo gi et sinnsyt bra spekter av lys ?