Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av RESpekt
Veit nå ikke om dette ble et så veldig bra bilde men, skal prøve å få lånt meg et digital kamera i løpet av helga..

Hvis man ikke har et 30x lupe/forstørrelses glass, hvilken måte er den beste for å avgjøre modenheten til planten? Hørt de fleste sier man skal se på "pistils`a" når de går fra hvit til farget?,. Eller når alle er farget. Og en annen ting, pistilsa, er det de to håra fra hvert av ledda?, eller fra hver og en av de frø/trichome kjertlene på hver gren?..

De to håra på hvert av ledda har alle forandra seg til brun/ lyse brun aktig. er det et innhøstnings tegn?..
Vis hele sitatet...
Den enkleste måten å se når planten(e) er klar for høsting er kanskje den metoden du nevner, bare at det skal være 75-90% av stigmaene (pistilsene), som skal ha gått fra hvit til brun/rød. Stigmaene er de to "hårene" som kommer ut av hver enkel "frø-beholder" Det er de hvite "hårene" planten bruker for å fange pollen. Når de endrer farge er dette fordi de begynner å tørke ut.

Sitat av p0ffski
Ser ikke så værst ut ass Hvis de håra har blitt brune alle sammen er det på tide å tenke på å avslutte tror jeg ja. Når over halvparten er brune skal man begynne med ripen, om man har det med i programmet da. Hvis samtlige hår er brune tror jeg den er ferdig. Se på krystallene om noen av de har blitt brune de også. Da er den hvertfall ferdig.


Skjønner Det kan bli litt stort prosjekt inne med dama i samme hus :=) Aldri dyrket ute, er liksom ikke no vits i om du ikke eier et stort område. Og har lit penger å legge i beskyttelse mot dyr, Riktig varme osv... Men det kan jo gå. Hvis du feks lager Lowrider, som blir ferdig jævla fort .... Men liten avling på de, så gro mange isåfall. De bruker vel en 6 uker fra du sår de til de skal høstes har jeg hørt..

ANYONE: Når jeg skal høste, er det lurest å kutte de etter en natt ? eller etter en dag ?

siden de puster ut om natta og inn om dagen mener jeg..

Så hvis de puster inn , så høster jeg dem, så har de noe ekstra å jobbe med seg selv med i tørkinga ? Eller er jeg helt på villspor?
Vis hele sitatet...
At planten puster inn om dagen og ut om natten var nytt for meg=p Det som jeg tror som skjer er at mens planten har lys (dag), bruker den CO2 til å lage Okysgen, mens når planten står i mørke (natt), bruker den Oksygen for å lage CO2. Cannabis planten tar opp Oksygen via røttene, mens CO2 må tas opp via porene på bladene.

Jeg foretrekker å la plantene stå et par dager uten noe som helst, ingen næring ingen vann og ingen lys. Så høster jeg på morran når enn står opp og fått i seg frokost

En annen ting er at cannabiolene lever i mange måneder etter planten er blitt høstet. Så jeg kan ikke se hvordan det skulle ha noe å si om det er dag eller natt=)
Sist endret av mentalmelt; 29. september 2008 kl. 18:53.