View Single Post
Sitat av Klepto Vis innlegg
Når jeg legger meg om kvelden er jeg som regel veldig sliten, men blir liggende i 10-15 minutter før jeg faktisk sovner av vane.
Men enkelte kvelder, typ annenhver kveld ca, skjer noe rart: Omtrent fem minutter uti 'innsovningsfasen' hvor jeg bare ligger med lukkede øyne og venter på å sovne, pleier fantasien min å våkne skikkelig til live, og jeg kan plutselig sitte og snakke med en kompis eller sitte i sofaen og se på en ukjent film i en god stund før jeg legger merke til hva som faktisk skjer, kommer på at jeg egentlig ligger i senga og skal sove nå og klarer å vri meg unna det. Det skjer sjelden noe bisart, men det er litt kjipt til tider, da det ødelegger nattesøvnen litt.

Høres dette ut som en type lucid dream hvor det som skjer påvirkes av tanker som ligger i underbevisstheten eller noe? Jeg har absolutt ikke peiling på lucid dreaming, vet knapt hva det er, men jeg er ekstremt nysgjerrig på hvorfor jeg får disse sære før-søvns-drømmene. Synes også det høres rart ut at det kan være lucid dreaming, siden jeg ikke prøver å oppnå det.

Setter pris på svar, håper at en av dere som er erfarne i drømmeland har en logisk teori på dette
Vis hele sitatet...
For meg så høres det mer ut som "dag"drømming, men du klarer vel å skille på det?

Når du "våkner" igjen, vet du da at det var en drøm? og at du kunne styre den som du ville? I såfall var det LD.