View Single Post
Sitat av Mullah
Rasisme er, etter hva jeg har erfart, en viktig del av moderne norsk kultur, så at dere ikke ser at dere faktisk er rasister er kanskje ikke så rart. Men ikke lur dere selve; alt for mange dere her i tråden er rasister og uansett i hvor liten grad eller hvor uskyldig måten dere selve mener dere uttrykker det på så er det så mange, hver eneste dag, som i varierende grad gjør det veldig tydelig at det menes at man ikke hører til her i landet.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men "rasisme" som du kaller det har da vært en viktig del av norsk kultur siden lenge før nyere tid. Før utlendingene kom og tok over, var det folk fra andre deler av landet som fikk unngjelde. Vi har alltid hatet folk som er annerledes. Dette gjelder for øvrig stort sett alle land og kulturer, og er mye mer tydelig mellom f.eks. klaner i Somalia eller kaster i India.

Hvis man tror Norge er forferdelig rasistisk har man det for godt..

Ellers er jeg enig i det du skriver.

Edit: En ting til før jeg legger meg: Jeg tror ærlig talt jeg opplevde minst like mye "rasisme" som langhåra, svartkledd og naglebeslått blackmetaller i første halvdel av nittitallet, såvel på gata som fra medelever, som en hvilken som helst mørkhudet utlending.

Vilt fremmede mennesker kunne komme bort til meg på gaten og rive meg i håret, dytte og skrike "SATAN, SATAN", "GREVEN" e.l. En gang fikk jeg hele seks tilrop og én smell på den korte strekningen mellom Egertorget og Jernbanetorget en sen fredagskveld. Slå den.
Sist endret av xtapolapocetl; 24. januar 2008 kl. 05:15.