View Single Post
Etter å ha jobbet i oslo i x antall år har jeg hatt mine møter med rusmisbrukere og de som er langere osv.
Behandler man dem som mennesker åpner de seg rimelig bra og man får vite litt ting nå og da når de skjønner at du ikke skal smekke håndjern på dem og banke dem helseløse som politiet i hjemlandet ville gjort.
Jeg verken bruker eller distribuerer narkotika. Ja jeg har prøvd lettere stoffer men aldri noe så tungt som heroin eller kokain.
Krigen mot narkotika blir vanskelig og vinne uansett. Ja taliban var flinke de til å knekke armer og bein på folk som dyrka det men er det veien og gå?
Støtter du grov vold og invalidisering av folk? Blir vanskelig for her abdullah og brødfø sine 12 barn og 3-4 koner når han ikke har brukendes armer eller bein. Hva skjer da? Jo barna lærer seg at dette er en hard verden og lærer seg og stjele for å klare seg selv. Mener du at det er veien vi burde gå for å rydde narko av banen?

Jeg lar ikke mitt sinne gå utover noen. Jeg uttaler meg på et generelt grunnlag om hva jeg ser i samfunnet idag.
Poenget jeg skal fram til er at vi er forskjellige. Vi har forskjellig kultur bakgrunn og her kræsjer det litt.

Banke kjærester og koner helseløs er sikkert helt greit nede i pakistan. Her er det forbudt og blir ikke sett blidt på. Hva kona di skal ha på seg kan du egentlig gi faen i om du har valgt en norsk jente. Om hun vil sprade rundt i hotpants og bikinitop så er det hennes sak. Er veldig få norske jenter du får på en burka om sommern.
Du må også akkseptere at hun snakker med andre gutter og gud forby det kunne henne de ga henne klem eller noe så da må du nok løpe og drepe henne for å gjennopprette æren din.

Poenget er å blir at kulturene er forskjellige skal du bo i norge må du pent adlyde norsk lov og følge norske normer for å passe inn.
Per idag er det nærmest apartheid. Jeg går ikke inn på grønland om jeg kan unngå det og de går ikke inn på stedene jeg ferdes om de kan unngå det.

Men hvorfor er vi nordmenn som må ta kontakt og smile? Kan ikke dere komme bort til oss og prate litt norsk isteden?
Det er ikke særlig fristende for meg som nordmann og gå inn i en flokk afrikanere som preker et eller annet språk jeg ikke skjønner og spiser khat og spørre hei kan jeg få litt jeg også?
Det er dere som har flyttet hit dere må nesten gjøre en liten innsats dere også om dere vil bli akkseptert.