View Single Post
@KrølleBølleBrur : Det går å koble på TTL serial. Men boksen er låst med passord så det er egentlig lite vits i. Bootloaderen er det heller ikke lett å åpne, men det er visst gjort på P2812 (husker ikke hvilken versjon) og den er "unbranded" til å kjøre OpenWRT. Dette vil jo på sikt også kunne gjøres med FMG, det er jo lov å håpe. Min mening er at Router er kundens eiendom. Alt av node/sentralutstyr osv er ISPens eiendom.

Ser ut som at Altibox har fjernet muligheten til å gå tilbake til bridge mode (for de som hadde dette). Teit. Når FMG er satt slik så er den mye tregere, tror det er lagt inn kunstig forsinkelse. Det ser ihvertfall ut til å være gjort på ICMP, og hvis det er gjort med en protokoll så kan man jo tenke seg at det er gjort med andre også.

Jeg har ikke lyktes helt å få det til uten FMG enda, under testing av dette så ble det hakking på TV med full stopp etter noen sekunder. Og ja, net.link.bridge.pfil_member er satt til 0 i pfsense. Så det er vel noe fw regler eller noe annet som ikke virker...

Som mroek: Jeg vil helst unngå at FMG skal være involvert i internett-trafikken min
Så da blir det enn så lenge omtrent samme oppsett som jockek på side 35, med FMG / WAN(eth VLAN,100,101,102(nett bak egen router))som switch for dekodere.
FMG lyser fint flott og rødt nå og dette er bra i mørket:-)
Men er det slik at den egentlig må tilgang til internett for at ting skal virke?