View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Stilig, er nok ikke mange som har opplevd det samme, bare det å få sett en i skogen om man ligger på post kan være sjeldent nok.

Før bodde jeg et sted der markagrensa gikk over tomta, var ofte rådyr å se, så også på et tidspunkt rev, men ved én anledning når jeg sto ute å tok meg en røyk, hørte jeg det knaket fra skogen. Jeg myste mot mørket, men så ingenting, så knaket det igjen og når jeg snudde meg mot skogen så jeg en elg tre ut av mørket. Elgen så meg, men så ikke ut til å bry seg stort, så da løp jeg inn og hentet kamera. Var veldig mørkt, så ble ikke så bra resultat, ville ikke bruke blits i frykt for å skremme elgen. På det nærmeste sto jeg bare noen få meter unna, men kom til å tenke på at om elgen skulle bli skremt, så sto jeg mellom elgen og skogen, så valgte å heller stelle meg på verandaen å ta bilder derfra.
[/url]
Vis hele sitatet...
This! Opplevd det samme når jeg har sittet på utedassen, se for deg vannglass scenen i Jurassic Park hvor vannet dirrer av rystelsene i bakken, jeg går ut av dassen og bare sekunder senere raser det en stor elg ut av skogen bare et par meter fra meg! Stoppet opp og så på meg et par sekunder mens jeg rolig bakket bakover mot hovedhuset og snakket rolig til den, før den forsvant innover skogen like fort som den kom. Meget spennende! Man føler seg veldig liten og sårbar så tett inntil skogens konge!

Har desverre aldri fått et ordentlig bilde av elg :/ Men slenger med et par makro bilder av Drogon, Sinnataggen og Spiderman så dette ikke bare blir off topic

Kamera - EOS 550D
Objektiv - Sigma AF 105 mm f/2,8 Macro
Div innstillinger