View Single Post
Sitat av trippy Vis innlegg
Når jeg først poster her: Noen som har fått kjeft av grunneiere for å luske rundt på beitemarkene deres? Følte jeg blei litt handicappet da det var fullt innsyn fra gårdene over store deler av markene jeg besøkte i går dessverre.
Vis hele sitatet...
En gang jeg gikk å plukket på et sauebeite, så kom bonden og konen kjørende inn på beitet, jeg kom meg fort bort derifra og opp på en vei, men da snudde de og kom etter meg i bilen. Han kjørte foran meg og blokkerte veien, så kom damen ut og spurte hva i alle dager jeg hadde drevet med. Hadde egentlig ikke noe godt svar, men prøvde meg på å si at jeg hadde tatt noen bilder for noe skole greier. Hun trodde ikke på meg og sa at hun visste hva jeg hadde drevet med. Jeg sa jeg ikke hadde peiling på hva hun snakket om. Hun sa de hadde ringt politiet og hun krevde å få gå gjennom sekken min (noe jeg ikke ville tillate). Prøvde å gå forbi henne, men hun fortsatte å blokkere veien for meg og holdt meg igjen etter sekken. Hun ville vite hvor jeg bodde, hva jeg het, ville se ID osv.. Hele situasjonen så ganske håpløs ut.

Når jeg følte at tiden var rett, gjorde jeg et rykk, fikk meg løs og løp alt jeg kunne. De hadde jo bil, så jeg kastet meg over autovernet på siden av veien, ned en bratt skråning full av busker og små trær, ned til liten elv. Jeg løp off-road i en 10 minutters tid før jeg turte å krysse veien, i frykt for at de patruljerte området (noe jeg tror de gjorde). Fikk satt meg på et buss stopp og så etter en liten tid kom bussen.

Har ikke beveget meg inn på det området igjen.