View Single Post
Jeg får slenge inn en post jeg også.

For min del så er det Islay-whiskyer som gjelder. I likhet med mange andre her så elsker jeg Laphroaig Quarter Cask, det er noe med den runde, tunge smaken og hele opplevelsen etterpå som gjør at ingen andre whiskyer har helt nådd opp etter jeg prøvde denne for første gang. I tillegg så liker jeg den lille touchen Laphroaig har med sine flasker ved at man kan oppnå points etc på deres hjemmesiden ;-)

Ellers liker jeg også Lagavulin godt, da spesielt deres 16års, og generelt Ardbeg. Var tidligere i høst på et Ardbeg-smakingskurs, der vi prøvde alt fra 10års til to typer cask strength om jeg ikke tar helt feil.

Foruten Islay-whiskyer så syns jeg Glenlivet er veldig bra, har drukket i hovedsak deres 12års, men prøvde nå nylig deres 15års og jeg må si den var betraktelig bedre. En utmerket whisky for en fredagskveld, eller bare som en drink før mat når man er ute.

Hvis man skal bevege seg inn på blend-markedet så vil jeg anbefale J&B, fikk for alvor øynene opp for denne da jeg var ung og lettpåvirkelig av American Psycho, og det er enda min favorittblend, noe jeg drikker hvis jeg skal ut og ønsker å drikke mer enn 2 glass.