View Single Post
Sitat av peerulvulv Vis innlegg
Jeg har i noen uker kjent til et objekt på en adresse på Lysaker. I dag fikk jeg anledning til å utforske den nærmere, etter tillatelse fra noen som jobber i bygget. Det er et tilfluktsrom med hva jeg tror er en sjelden perle - en telefonsentral.

Kart over tilfluktsrommet:


Inngang:


Skilt på (den låste ) døren til telefonsentralen:


Jeg vet ikke hva T2U står får, men gjetter at det står for "telefonsentral 2. underetasje". Andre forslag?

Luftekanaler:


Så vidt jeg vet, er disse luftekanalene (er det det de heter?) de eneste som kommer ut av tilfluktsrommet, noe som støttes av kartet. To slike kanaler kan forsyne et tilfluktsrom på denne størrelsen. Så neste gang jeg ser slike kanaler, blir det lettere å danne seg et bilde av hvor stor bunkeren er basert på størrelsen på kanalene. I denne sjakten er det også en nødutgang på ca. 1 x 1 meter.

Jeg vet det ligger en del anlegg i området, men jobber med litt research for å kunne gå inn i de på lovlig vis, samt få mest mulig info om hva som egentlig befinner seg der.
Vis hele sitatet...
Kanskje det finnes en mulighet til å komme inn, jeg jobber som telemontør for Telenor og det kan hende jeg har en standardnøkkel som kan brukes