View Single Post
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av Dlomme Vis innlegg
- Også flere ting som skjer, e-poster som ikke kommer fram
- 2 lesebekreftelser, 1 nesten umiddelbart så en når man faktisk leser
Vis hele sitatet...
Sitat av Dlomme Vis innlegg
Vi får også «e-post fra oss selv» trodde det var vanlig skremselspropaganda, men e-posten kommer fra våre egne kontoer.
Iht lesebekreftelse kommer ikke denne fra outlook i seg selv, vi har utelukket at det er innstillinger her eller andre steder hos oss som sender denne automatisk.
Denne kommer selv om samtlige av våre maskiner/mobile enheter osv som er logget på disse kontoene er skrudd av.
Vis hele sitatet...
Her er det (også) noe som skurrer.

Du sier at dere mottar 2 e-poster, én umiddelbart og én når e-posten faktisk leses. Dette høres nøyaktig ut som det jeg beskrev ovenfor; leveringsbekreftelse og lesebekreftelse. Leveringsbekreftelsen sendes av e-postserveren, ikke fra mottakerens e-postprogram, så det er derfor helt riktig at dere mottar denne selv om alle enheter som mottar e-posten er slått av.

E-poster som ikke kommer frem skyldes gjerne at det dere sender blir stoppet av spamfilter, så det er også helt normalt. Prøv å send den samme meldingen til deg selv, så vil du nok se at den kommer frem.

Vedrørende e-poster som kommer fra deres egne kontoer; dette høres jo rart ut. Jeg er imidlertid veldig nysgjerrig på hvordan dere vet at e-posten ble sendt fra deres egen konto. Som Dodecha skriver ovenfor, så holder det ikke at dere ser på hvilken e-postadressen mailen kommer fra. Dette er kjempelett å forfalske. Jeg kan sende deg en e-post fra adressen ; det betyr ikke at jeg jobber for Politiet, eller at adressen er ekte.

Spørsmålet er igjen; hvordan vet dere hva det er som foregår her? Hvilken informasjon er det som tilsier at dere har blitt hacket? Så langt høres dette bare ut som en serie med tilfeldigheter og brukerfeil.