View Single Post
Trådstarter
589
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Virkestoffet i valium er diazepam som er i igjen et benzodiazepinderivat. Altså ja en type benzo.

Jeg er ingen lege så om du skal bruke det av terapautiske grunner bør du virkelig oppsøke en lege om det. Slik at han kan kontrollere forbruket dit og evt henvise deg til en psykiater Når det gjelder den drømmen din vil jeg anbefale å spørre legen din om å få kontakt med psykiater eller psykolog om det plager deg i hverdagen.

Valium er svert avhengighetskapende, men det avhenger også av dosen. Terapautiske doser på rundt 2-5 mg kanskje 2-3 ganger daglig kan det ta litt tid før du bli fysisk avhengig av. Men doser du bruker for å ruse deg (rundt 10-20mg) blir du veldig fort fysisk avhengig av.
Vis hele sitatet...
Er ikke utgivelse av valium ganske strengt her i Norge? Er selv 16(1994), så tipper vel at dette vil være ytterst sjeldent, om jeg får tak i gjennom lege?

Og du mener at Valium er det beste mot traumet og diverse? igjen, beklager for kjipe spørsmål.

Og har allerede vert i kontakt med fastlege og psykolog. Dette har egentlig ikke hjulpet noenting, så er på utkikk etter egne måter. Merker det er mye letter å tenke igjennom ting, når man er ruset, og en grei liten dose ville da vert perfekt

Men når du sier terapautisk dose, og ruse seg dose .. Hva er effekten av en terapautisk dose, satt opp mot en rus dose?
Det jeg er ute etter, er å bli avslappet, og merke at alt er utrolig lett. Både tanker og kropp.