View Single Post
Sitat av Dwayne Vis innlegg
Tenkt noe på å begynne på noe meds fast? sub + benzo of choice kunne sikkert vært gull i din situasjon. lykke til videre peace
Vis hele sitatet...
Benzo!? Er du klin hakkanes galen???

Tar ikke benzoer utenom særlige omstendigheter, eksempelvis gjennom planlagte abstinenser, lange reiser eller overstimulering. Hadde jeg brukt benzoer fast hadde jeg aldri vært der jeg er i dag, det er ihvertfall sikkert.

Når det gjelder sub så er det som ZionRoad nevner noe som ikke er aktuelt for meg. Å gå på sub er fortsatt å være påvirket av opiater 24/7, og det er i de fleste tilfellene et evigvarende prosjekt. Jeg skal bli nøktern. Jeg skal fungere optimalt.

Dette er jo mer enn grunner nok i seg selv, og de berører kun problemstillinger knyttet til substansen i seg selv. Må huske at det å innrulleres i LAR-ordningen innebærer å definere seg selv som narkoman i helsevesenet. Det finnes ikke en notis i hverken helsevesen, legejournal, politirapporter eller andre myndighetsorganer som antyder at jeg så mye som røyker hasj.

Så det er dobbelt opp uaktuelt. Jeg ville heller vært smackis et år til enn å kaste inn håndkleet på den måten. Jeg har kjempet - og tapt - hver jævla dag så og si, i snart 1000 dager. Ikke faen om jeg gir opp nå.

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
PS: Tøffetom, gledelig å høre at du skriver og bruker det som en hobby, eller kanskje noe mer? Dine innlegg her på forumet viser at du har visse evner til å uttale deg skriftlig osv. Dessuten kan det jo være terapeutisk!
Vis hele sitatet...
Jeg har for å være ærlig bare tatt meg et par økter med skrivingen. Det er mest terapeutisk, og det er faktisk forferdelig mye å skrive om. Det blir neppe aktuelt å gjøre noe mer ut av det, da det forutsetter veldig mye arbeid.. Skulle jeg fått tid til å gjøre et slikt arbeid nå som jeg skal ta master så måtte jeg hatt assistanse, noe som igjen måtte forutsatt at det faktisk var noe det var vits i å bruke tid på. For å vite at det er vits å bruke tid på må jeg presentere et gjennomført nok utgangspunkt, så det hele blir catch-22.

Når jeg skriver "for meg selv" så er det rett og slett så jævlig drøyt og usminket at ingen kunne lest det. Forstår ikke at jeg har fått meg til å gjøre alle de tingene jeg kommer på, er jo helt forbanna absurd. Med mindre et mirakel skjer slik at noen finner på å lønne meg for skrivingen har jeg rett og slett ikke tid.

Sitat av Instinktinnsikt
Er jævlig godt å få skrevet ting. Sikkert et dumt spørsmål med tanke på din fortid, men har du jabba med noen profesjonelle? Jeg tenker ikke nødvendigvis psykolog, men miljøterapeut? Min miljøterapeut som jeg nettopp starta med, er helt knall. Får si hva faen man vil, og diskutere hva faen man vil, slik at huet er helt tomt, og man (jeg iallefall) er dritglad når jeg går ut. Får det gjennom kommunen (bare snakk med NAV).
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg, jeg har brukt flere titalls tusen på psykolog. Akkurat som du beskriver det; tømmer hodet helt. Første timen snakket jeg fra første til siste minutt uten avbrudd, føltes som om jeg hadde tatt av meg full pakning med både samband og telt.




Det jeg gikk inn her for å skrive var at jeg i slutten av denne uken drar til utlandet. Da er det slutt.

Har vært helt overbevist om det samme ved flere tilsvarende anledninger, har skrevet like bastant og bombesikkert at "nå måtte det ta slutt uansett" osv osv. Hadde jeg lest det selv hadde jeg tenkt at dette var "nok en idiot som bare lurer seg selv. " Men faktum er at jeg for hver gang jeg har vært sikker, har kommet litt nærmere mål. Siden bruken toppet seg skikkelig etter 1 år har den aldri eskalert helt tilbake. Jeg har gjort meg nye erfaringer, jeg har vokst og jeg har modnet. Det viktigste er dog ikke arbeidet med de endogene faktorene, det viktigste er hvordan jeg påvirker de eksogene faktorene, i mangel på en mer treffende formulering. All viljestyrke, ambisjon og selvinnsikt kan ikke få meg rusfri uten at de tingene som betyr noe for meg er i så god orden som mulig. Dette handler om ting som familie, økonomi, omgangskrets, trening og andre hverdagsligheter. Mens rusen går i (stadig mindre) bølger har x-faktorene som induserer rusen gått stabilt nedover, steg for steg. Det er når summen av disse blir små nok at de personlige egenskapene har mulighet til å vokse seg sterke nok til å overvinne avhengigheten.

Det er ikke det at jeg går i sirkler, det var bare mye lengre å gå enn jeg trodde. (Dessuten, hvordan skulle jeg noensinne kommet i mål om jeg ga opp fordi jeg tok feil?)

Nettopp dette er grunnen til at jeg er så veldig sterk motstander av NA, og forsåvidt samfunnet og helsevesenet sin tilnærming til narkomani som en "sykdom" en er "maktesløs" ovenfor. Tilnærmingen min er ikke engang luftet som alternativ metode til sykeliggjøring og illusjonen om at man kan hvile og medisinere seg ut av det. Kun gjennom mestring og å ta kontroll over livet sitt og x-faktorene sine har jeg noen tro på at man kan klare det.

...:Og når jeg nå blir rusfri fra og med neste uke av, og det uten hjelp fra det apparatet samfunnet bruker milliarder av kroner på å hjelpe folk til å oppnå nettopp de tå bli rusfri, da kan jeg endelig slå i bordet med noen konkrete resultater
Sist endret av Tøffetom; 6. juli 2015 kl. 03:15.