View Single Post
Trådstarter
11
Sitat av Sky Vis innlegg
Du er ikke vanskelig! Jeg forstår godt at dette kan være fryktelig tøft. Det er nøyaktig derfor du må følge opp tilbudet om psykolog. Hos en profesjonell er det ikke bare å "prate seg ut av" ting som gjelder, men å få hjelp til å sette ord på de vanskelige følelsene, strukturere egen tanke, bevisstgjøring, formulering og utøving av mestringsstrategier, evidensbasert behandling og ikke minst kontinuerlig oppfølging. I tillegg kan det legges opp til kontrollert og vettug medisinering dersom det er aktuelt. Det er virkelig ikke så mye annet fornuftig vi kan foreslå her.
Vis hele sitatet...
Fornuftige ting du sier her. Jeg innser at jeg kan legge litt mer arbeid inn i behandlingen selv. Jeg har problemer med å snakke om det face to face, det er enklere å skrive om det anonymt. Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig å åpne seg. Jeg skal prøve hardere. Takk, sky.

Jeg skjønner at det er vanskelig å komme med råd, men takker virkelig for fornuftige svar. Kanskje jeg kan snu tråden i en litt annen retning:

Dette kan kanskje virke litt random.. Jeg sliter veldig mye med mareritt. Det er spesielt en drøm som skremmer livet av meg. Den kommer stadig og skremmer meg så mye at det tar lang tid før jeg klarer å riste det av meg. Jeg har endevendt internett for å finne noen andre som har akkurat samme drøm. Klarte omsider å finne en person som har helt like drømmer som meg.

Jeg sliter med å sette ord på det, så jeg lar han andre forklare det:

"Nightmare about numbers?

I am 16 and up to the age around 12 i got nightmares about numbers.

I don't remember or know too much of of what it was like but , but i just remember i could see some numbers. The numbers would randomize and every time they stopped i would have an enormous amount of feat put into me.

The fear was so bad when i woke up i thoughtlessly walked from room to room in my house, not being able to calm down. I was 100% conscious. My mother could not stop me. I just kept walking from room to room in fear and not being able to explain what was going on for around half an hour"

Jeg har hatt denne drømmen siden jeg var et barn, eksakt den samme hver gang. I det siste har jeg hatt denne drømmen så mye at jeg er redd for å sove. Jeg tror ikke det er noe overnaturlig hokus pokus, lurer bare på hvorfor i huleste denne drømmen popper opp med jevne mellomrom. Hva er det hodet mitt driver på med Spør fordi jeg har denne drømmen mye nå.
Sist endret av Pepega; 26. mai 2021 kl. 15:00.