View Single Post
Selv har jeg aldrig testet såkalt heroic 5 gram tripp med sopp, men hatt en del tripper bak meg med både det og ayahuascha. Det er som med sopp forskjellig styrke på Ayahuaschaen. Det lages i forskjellige utgaver, og en del retreater har meg bekjent den milde start utgaven tilgjengelig...Tar man flere sermonier, så får man en sterkere og sterkere drikk. Jeg fikk det i shoot glass, og jeg øket styrken etterså mye jeg følte jeg tålte. Så til en viss grad kan man drikke seg opp til et nivå man takler. Dette selv om det er uforutsibart på samme måte som med sopp. DVS at det kan kicke langt mer inn en man vet på forhånd.

Jeg er ikke den sterkeste i nervene før en tripp, men Ayahuascha gikk overaskende enkelt til tross for ubehag jeg ikke ville vært foruten. "Sjamanen" som fasiliterte meg hadde hundrevis av tripper både på aya og sopp bak seg. Han var sterkt positiv til aya, men mente han fikk langt mer ut av en heroic sopp tripp. Desuten er det enklere uten alle forberedelsene med diett og alt det der. Men det er det sikkert flere synspunkt på.