View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det at dere klarer å finne eksempler på feminister som diskriminerer og hater menn, er vel ikke noen dokumentasjon på at det er den gjengse oppfatningen.
Vis hele sitatet...
Hvem skal vi se til hvis vi f.eks skal diskutere ideologien nazisme? Nazi Per fra kjellerleiligheten i ytre Enebakk som sier at i "sin nazisme" så er det ikke noe hat og alle er velkommen, eller skal vi se til handlingene til de store nazistiske partiene og organisasjonene og deres ledere?

Eksempler jeg kommer med er offentlige lover og regler som er et resultat av flere av hva Norges største feministiske interesseorganisasjoner og feministiske politikere har kommet frem til sammen. Og jeg kan godt gi deg MANGE flere eksempler hvis du ønsker. For det er en hel haug som diskriminerer gutter og menn, og INGEN som diskriminerer kvinner og jenter.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg, som da altså befinner meg på innsiden av dette lugubre miljøet, kan rapportere at mannehat ikke er vanlig i de feministkretser jeg omgås, tvert imot. Samtlige jeg kjenner som engasjerer seg aktivt for menns og gutters rettigheter, det være seg politisk, i lokalsamfunnet og i offentlig ordskifte, er feminister. Nesten alle er kvinner. Det inkluderer meg selv. Betyr det at alle feminister tenker som meg? Nei. Men det viser at bildet er en smule mer nyansert enn den fanden dere har lyst til å male på veggen.
Vis hele sitatet...
Så rart at dette engasjementet for gutter og menns rettigheter ikke kommer frem hverken i media eller i offentlige lover, regler og programmer da...
Mens tiltakene som fremmer kvinner og jenter og diskriminerer menn og gutter gjør det.....

Jeg kan gi deg et enkelt eksempel fra en skole jeg gikk på:
https://dusken.no/artikkel/20390/lok...gratis-laptop/

Hvis du begynner på elektro- og datateknologi ved HiST får du en gratis bærbar pc. Men bare hvis du er jente.
*jeg kan opplyse at denne laptoppen hadde en verdi på 15 000 kr i butikken*

Tone R. Bjellaanes jobber i juridisk avdeling ved Likestillings- og diskrimineringsombudet.
– Likestillingsloven åpner i større grad for positiv særbehandling av det ene kjønn
Det vil si at tiltak som det HiST nå gjennomfører, kan godkjennes
Hvis situasjonen hadde vært omvendt, altså at gutter hadde fått en tilsvarende fordel, hadde situasjonen vært noe annerledes. Dette fordi likestillingsloven spesifikt sier at man skal bedre kvinners stilling.


Så er dette hva man kaller likestilling? Og hva slags ideologi tror du de som har kommet opp med disse reglene sverger til? Det kan vel ikke være feminisme vel?

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg diskuterer mer enn gjerne likestilling, og er åpen for ulike meninger. Men jeg gidder ikke diskutere på premisset om at alle feminister er mannehatere, og at dersom en feminist ikke er det så er hen per def ikke feminist. Det er litt overraskende at du ikke ser hvor dumt det er.
Vis hele sitatet...
Feminisme som ideologi er mannehat. Akkurat som at Nazisme som ideologi er basert på blant annet jødehat. Uansett hvor mye nazi Per fra ytre Enebakk måtte påstå at "hans nazisme" ikke er det...

Sitat av robhol Vis innlegg
Det er selvfølgelig min feil, og jeg kan bare håpe at jeg også en dag kan bli en debattant av det kaliberet at jeg kan overse halvparten av et innlegg, lage en direkte tåpelig stråmann ut av resten, og kalle noen en kommunist.
Vis hele sitatet...
Man tar tak i og siterer det man mener er relevant i et innlegg. Er det galt?

Og jeg kan ikke se at å tvinge frem like resultat blant ulike grupper i samfunnet slik som du promoterer kan komme fra noe annet enn kommunisme. Noe fritt marked og fritt valg er det ihvertfall ikke.

Sitat av robhol Vis innlegg
Alt jeg ba om var at usaklighetene som utgjorde en svært stor del av den aktuelle posten kunne droppes, slik at resten kunne være litt lettere å diskutere på en fornuftig måte. Skal man være veldig fintfølende på nøyaktig hvordan det ønsket blir formulert, kan man for eksempel også la være å bryte inn i en tråd med et innlegg som innlysende er skrevet i dårlig tro, og uten hensyn til resten av diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Nei alt du gjorde var å komme med en hersketeknikk for å prøve å heve deg over meg og samtidig slippe å argumentere for din sak.

Og jeg vet ikke hva det vil si å "bryte inn i en tråd"? Er du og noen andre eiere av denne tråden, og andre skal bare holde seg utenfor?

Sitat av robhol Vis innlegg
eg skjønner at den lille reaksjonære cadren her på Freak gjerne vil stille opp for hverandre, men det gjør ikke automatisk innleggene mer saklige. I påvente av faktiske argumenter legger jeg denne diskusjonen død for mitt vedkommende, så kan dere få klage så mye dere vil over hvor slem og usaklig jeg er som kommer med slike hersketeknikker midt i kommunistbeskyldningene og konspirasjonsteoriene deres.
Vis hele sitatet...
Ta deg en liten klikk inn på min profil og se hvor mange innlegg jeg har på dette forumet. Også gjør du det samme med din egen profil. Så tror jeg nok du skal klare å regne deg frem til hvem av oss som er en del av "cadren" på freak som andre føler for å forsvare som en del av gruppen....

Og faktiske argumenter var det lite av i ditt innlegg. Det var som jeg skrev bare en hersketeknikk i mangel på faktiske argumenter, og det har du gjort igjen i dette innlegget.

Sitat av *pi Vis innlegg
Fordi jeg, som de fleste som kaller seg feminister, ikke tilhører noen organisasjon med noen nettside. Det er ikke en religion med ulike kirkesamfunn og menigheter. Jeg har prøvd å forklare at det finnes mange forskjellige meninger og holdninger blant feminister. Jeg argumenterer kun for meg selv. Kom tilbake når dere har en sak dere ønsker å høre min eller andres mening om.
Vis hele sitatet...
Og som jeg har sagt så er det de store organisasjonene og lederskikkelsene for en ideologi og deres handlinger som definerer hva ideologien står for. I så måte er dine anekdoter verdiløse (hvis i det hele tatt sanne, noe jeg tviler på).

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette er nok ingen egentlig uenige i, men dette med 'like muligheter' er marginalt mer subtilt enn du later til å tro: Du kan innrette samfunnet på en slik måte at noen stenges ute, til tross for like rettigheter på papiret. La oss ta rullestolbrukere som eksempel: Har de like rettigheter til tilgang til offentlige tjenester når de har tillatelse til å benytte de på lik linje med alle oss andre, eller har de like rettigheter når de faktisk har mulighet til å benytte seg av de? Det hjelper lite å få lov til å besøke legen hvis trappa gjør det umulig å komme inn på kontoret. Retten er der, men den er verdiløs.
Vis hele sitatet...
Ja de har da like rettigheter, men ikke like muligheter (jeg skrev begge deler). Men forstår jeg deg slik at du da vil f.eks gi menn lavere skatt fordi de i snitt spiser mere mat siden de har større kropper og har større forbrenning og dermed har større utgifter til nødvendig livsopphold? Eller kanskje vi skal gi folk med høy IQ høye skatter fordi de har større potensiale til å tjene mye penger?

Eller ser du kanskje hvor absurd en slik oppdeling og prioritering av befolkningen etter stadig mindre grupperinger er?

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Med det i mente, har for eksempel kvinner like muligheter hvis de karrieremessig taper mer på å få barn enn menn?
Vis hele sitatet...
Og hvorfor gjør de det da? Er det pga egne valg om å tilbringe mer tid hjemme enn faren kanskje? For vi har ganske klare tall på dette med "ufrivillig deltid" hos kvinner f.eks. Og de viser at det slett ikke er ufrivillig for den store majoriteten av de kvinner som jobber deltid. Og det ville jo faktisk vært veldig rart at en arbeidsgiver skulle ønske seg at sine ansatte skulle jobbe mer deltid og sørge for lavere inntjening for bedriften....