View Single Post
Ble tatt med ~50k + tjall for noen år siden. Pengene ble beslaglagt. Jeg gikk på stasjonen dagen etter og nektet for at alt over 2-3k var profitt fra salg. En uke senere fikk jeg pengene (minus 3k) overført på konto. Var student uten jobb og sa at kontanene kommer fra poker; det ble aldri snakk om noe kvittering.

Saken ble til tilståelsesdom hvor jeg fikk 3000,- i forelegg (+ prøvetid). Dommeren ringte til politistasjonen og ba de overføre de resterende 3000,- som ble beslaglagt da det "var opp til politiet og bevise" at pengene stammet fra salg. Utrolig!

Har ekstremt dårlig erfaring med politi - spesielt narkopoliti - men vi har heldigvis et rettssystem som enda står sterkt selvom vi beveger oss mer mot å bli en politistat. Dessverre.

Stå på ditt! Politiet er ofte høye i hatten og gjør ting over sin maktposisjon. Politiet skal jobbe for folket og er her for å håndheve lover og regler. Blir du anmeldt skal det opp til en eventuell rettssak; det er ikke den lokale sheriffen som bestemmer om pengene blir beslaglagt eller ikke.
Sist endret av mr_rager; 21. mars 2019 kl. 13:41.