Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av exthorius
LoveToGrow....Takker for mange intrisanne og og læresrike poster!

Ser dette er blitt spurt om 1000 ganger før og, men er aldri blitt gitt noe konkret svar...
Har aldri dyrket selv, og lurte på hvor jeg kjøper frø, har vrt innom en god del nettsider og sett hva de tilbyr, men hvor er det tryggest og handle og hva annbefaler du til en førstegangsdyrker ? Og et annet spm, vet også det er helt forskjellig på hvordan en dyyrker det og blabla...Men hvor mye kan man få ut av 10 frø dyrket inne?
Og sist men ikke mist, noen som vet hvor jeg kan få tak i billig grow set ?

Tnx...
Vis hele sitatet...
La oss starte med hvor jeg ville annbefalt og kjøpe frø. Svaret mitt må bli: ingen steder, bli kjent med en lokal dyrker, eller kanskje noen på nff? Grunnet dette er at hvis du først er tatt med noe som har med dyrking å gjøre kan du være sikker på at du får hyppige besøk av onkel. Får ikke å snakke om den latterlig høye boten på 3000 hvis de skulle bli stoppet. Skulle du allikevel ha motet til å bestille via nett, anbefaler jeg engelske nettsider ovenfor Nederlanske, grunnet mindre sjans for å bli åpnet.

Neste er hvor mye du kan regne med av 10 frø. For det første vet man ikke hvor mange av de frøene som vil bli hunn planter( med mindre du har god råd å kan handle femenized frø) Men en typisk strain fra frø under et 400watt hps kan være alt fra 20-300 gram alt etter som hvilken måte du dyrker hvilket lys osv.. Kan si det at du vil minimum få 200 gram på ti hunnplanter og maks 1 kg.

Det siste du spør om er hvor du kan få tak i billig utstyr. Til dette vil jeg bare si en ting: Alt avhenger av hvor god kvalitet røyk du vil ha. Det er dungehvis av billig utsyr å få tak i, men det vil resultere i mindre buds, seinere høsting og problemer hele veien. Hvorfor ikke legge de ekstra kronene den ene gangen? Hvis ikke går du fri og må ut på det illegale markede å kaste bort alle pengene der i stedet for, nei kjøp ordntlig utstyr den ene gangen og alt vil være så mye enklere for deg og får plantene dine i resten av fremtiden. Min erfaring er også at hvis du dyrker en gang, med et rimelig ok resultat, vil du dyrke resten av livet ditt, du vil også bli mer oppmerksom på plantene dine og du vil til slutt ha byttet ut alt det billige utstyret med et system som garantert ikke er billig, men som gir deg det resultatet du vil oppnå. Anbefaller www.hempster.no for gode lyskilder, ekselente næringer(biobizz) og du vil til en hver tid kunne få råd og hjelp med utstyret ditt. For ikke å snakke om at i norge er det en kjøpslov som sier at hvis produktet blir ødelagt ved vanlig bruk i løpet av de to første årene, har du krav på nytt produkt eller pengene tilbake. Noe du kan glemme hvis du bestiller fra utlandet. Man må også fortolle utstyret hvis man skal sende det tilbake til levrandøren, og ny fortolling når de "kanskje" sender deg et nytt produkt. Så kjøp utstyret ditt i norge og kjøp ordentlig utstyr med en gang. Takker for alle spørsmål.
Sist endret av LoveToGrow; 23. april 2007 kl. 12:48.