View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
De kan vel ikke hacke den, og legge inn spywares, o.l uten og ha fysisk tilgang til telefonen. Husker en av de første gangene før jeg skulle dømmes, hadde jeg og advokaten min ett møte, og der visste hun meg bevisene de hadde på meg for salg. Det de hadde gjort var og ta ett bilde av telefonen min, og messenger samtalen, siden jeg var careless å brukte messenger uten å slette samtalen.
Vis hele sitatet...
De trenger fysisk tilgang på telefonen din eller datautlevering av tjenestene du bruker, ja. For å overvåke en telefon via software, må man ha full tilgang på telefonen ink passord osv...

Derfor veldig mange kjøper ny telefon til sine kjære eller forretningspartnere, slik at de kan installere programvaren på telefonen FØR de overleverer telefonen til den de ønsker å overvåke.

F.eks i bursdagsgave, julegave eller fordi de har ønsket seg ny mobil.


Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg skal ikke nekte for at det finnes elendige apper for amatørovervåking der ute, men det du skriver lukter bullshit.

Kom gjerne med eksempler på disse appene som du fjernet.
Og siden du kunne se spor i anropslisten betyr det at telefonen holdt 2 samtaler gående samtidig.
Forklar gjerne hvordan...
Vis hele sitatet...
Man kunne ikke se anropene fra "anropslisten" på selve telefonen, men om man logget inn hos operatøren - Telia, Telenor osv... og så i anropslisten over innkommende/utgående anrop så ville man kunne se at det har pågått konferansesamtaler til nummere som man selv ikke hadde ringt.

Konferansesamtaler er en funksjon som har vært mulig ganske lenge, og det er "denne teknologien" mange spysoftware brukte i gamledager, det er også derfor man ville høre folk i den andre enden.

Det finnes latterlig mange "spy software" levernadører, men det har blitt mye vanskeligere å overvåke telefoner gjennom software nå enn tidligere.

Spysoftwarene som jeg har jobbet med er private utviklingsselskaper, ikke veldig public løsninger som mSpy osv.. De blir wipet ut av updates hele tiden.