View Single Post
Bra det ble innleggelse så han får landet og roet ned. Har stått på en stun denne psykosen så han trenger nok å få hvilt ut en stund nå.

Avhengig av hvordan ting utviklet seg fra de kom og hentet ham til han var i samtale på PAM så legger ok det noen føringer for hva som skjer de neste dagene. Beltelegging er siste utvei. Det som er langt vanligere er skjerming, spesielt om han snakker om døden etc. Da er han under oppsyn 24/7 sålenge de finner det nødvendig. Da har han neppe tilgang til mobil så han får kanskje ikke lest meldinger.

Tror ikke du skal tenke så veldig mye på hvordan han var akkurat i det han ble hentet. Han tenker nok klarere når tåka letter og han får tenkt gjennom dette med et hode som faktisk virker. Da tenker jeg han ser at dette ikke er noe han skal trenge å skamme seg over, eller tie om. Jeg tenker at du du føler du ønsker å besøke ham så kan du jo evt. ringe avd. han er på og snakke med dem og høre om det er mulig, og om de evt. kan høre om han ønsker besøk? Tipper han nok ønsker det når han bare har fått hentet seg inn noen dager. Kanskje trenger han fred og ro akkurat nå, det blir sikkert endel medisiner og greier nå de første dagene også må de jo forsøke å se om psykosen er på retur eller om de må justere opp og bruke lengre tid.

Når det kommer til forholdet mellom dere så tenker jeg at det er kanskje ikke avgjørelse som best taes akkurat nå? Nå koker det i hodet også på deg, du kjenner på svik, det å ha blitt løyet til og føler ting er kølsvart akkurat nå. Det er jo uansett ikke en samtale som dere bør ha akkurat nå uansett hva du føler idag. La ham få den tiden han trenger til å friskne til, du har sikkert godt av litt tid uten å gå rundt med konstant frykt for hva som skjer med ham. Nå er han i trygge hender og du kan puste ut og senke skuldrene.

Godt å se at han fikk hjelp, framtiden finner dere nok ut av. Vi har jo alle kun ett liv og det må forvaltes på best mulig måte. Du kommer nok til å lande på det valget som er rett for deg.