View Single Post
OK! da blir det kun 25A på den kursen, 10A kobles vekk Det er ikke jordet. Vet ikke hvorfor det mangler jord her, det var sånn da jeg flyttet inn. Jord på badet og kjøkkenet ihvertfall, men ikke til sånne "uviktige" ting som PC osv. som de vel kaller det... Når vi senere (og det BLIR!!!) skal oppgradere hele el-nettet her, blir det 25A på alle kurser og jord! Foreløpig er det bare viktig at ikke nettverket også ryker når kursen til TV-en osv. ryker. PC-en og TV-en er på separate kurs. PC-ens er 25A. Så, den ene stikkontakten som forsyner TV og nettverket får nå 25A forsynt fra kursen til PC-en. Det vil jeg tro at skal gå bra

Må også svare på:
Sitat av Spaceman
Hvis den får tilført 25a så kan den svi seg. Men hvis du bare kobler nettverk inn der så trekker ikke det mer en maks 1A vil jeg tro
Vis hele sitatet...
Det blir ikke noe bekymring. Det skal kun trekke 1A her. Jeg skal merke godt på kontakten at det er 25A kurs, og at det IKKE skal trekkes mer enn 16A. Vi skal få en elektriker på befaring her etterhvert, vårt mål er som sagt å få alle kontaktene jordet, og oppgradere alle sikringene til 25A.

Tusen takk for hjelpen, alle sammen Setter stor pris på det.
Sist endret av Stingray; 6. april 2018 kl. 17:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.