View Single Post
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
252
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er sannsynligvis helt feil. Alle (foruten om sesonghjelp) har krav for tillegg for ubekvem arbeidstid så fremt de jobber over minimumstiden, og de har de hatt i veldig mange år.

TS: Du bør få sjekket opp formuleringen i tariffavtalen. Jeg mener det er totalen på en måned som gjelder, ikke spesifikt pr uke, men det bør du sjekke opp i. Hva gjelder å ha krav på pengene så kan du fremme økonomiske krav tre år tilbake i tid så det er ikke noe problem å kreve pengene dine. Det er ikke et spørsmål om hvorvidt sjefen din "kan" løse det eller ikke. Det han.

Ryddige arbeidsforhold er ekstremt avgjørende, og hadde det manglet over 10% av min lønn kan jeg garantere deg at jeg ikke hadde latt det forbigå i stillhet. Det hadde forresten ikke sjefen din gjort heller.

Så sjekk ut ordlyden i tariffavtalen og frem kravet ditt for sjefen. Vær saklig, ikke sint eller sur, men legg frem at du mangler så og så mye penger, vis til dokumentasjonen og si at du forventer å få det utbetalt snarest.
Vis hele sitatet...
joda, bare det er over 12 timer i snitt hver uke, så man havner på 48+, så skal man få allt av UB tillegg.

sitter på skolen nå, men skal jobbe etterpå, så skal komme med et smil, og dokumentasjon, og spørre om han kan sette det på neste lønning. det er ikke penger jeg sal kreve med en gang, for jeg bruker jo ikke penger what so ever, men jeg skal ha de!

men så teoretisk, så kan ejg om 1,5 år (hvis jeg slutter da) kreve etterbetalt de 700kr? kommer jo ikke til å gjøre det, men på papiret er det noe jeg kan kreve?

http://www.docdroid.net/1ve5/novemberxls.ods.html"]http://www.docdroid.net/1ve5/novemberxls.ods.html[/url]

hvis du ser på lønninga mi, og tidene jeg har jobbet, så har jeg fått alle 22kr tilleg, bare 2 timer 45kr tilleg (skal være 4,5 timer), og ingen 90 kroners tillegg (skal være 6 timer)

men ejg stiller innom sjefen etterpå, og tar det på en pen måte !

Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er sannsynligvis helt feil. Alle (foruten om sesonghjelp) har krav for tillegg for ubekvem arbeidstid så fremt de jobber over minimumstiden, og de har de hatt i veldig mange år.

TS: Du bør få sjekket opp formuleringen i tariffavtalen. Jeg mener det er totalen på en måned som gjelder, ikke spesifikt pr uke, men det bør du sjekke opp i. Hva gjelder å ha krav på pengene så kan du fremme økonomiske krav tre år tilbake i tid så det er ikke noe problem å kreve pengene dine. Det er ikke et spørsmål om hvorvidt sjefen din "kan" løse det eller ikke. Det han.

Ryddige arbeidsforhold er ekstremt avgjørende, og hadde det manglet over 10% av min lønn kan jeg garantere deg at jeg ikke hadde latt det forbigå i stillhet. Det hadde forresten ikke sjefen din gjort heller.

Så sjekk ut ordlyden i tariffavtalen og frem kravet ditt for sjefen. Vær saklig, ikke sint eller sur, men legg frem at du mangler så og så mye penger, vis til dokumentasjonen og si at du forventer å få det utbetalt snarest.
Vis hele sitatet...
http://www.docdroid.net/1ve5/novemberxls.ods.html

skal egentlig ha for alle de fargede rutene på arket, men har fått alle de røde (22kr) 2 timer grønnt(45kr) og ingen 90kr (gule)

herregud som freak dobbelposter, og ikke viser hva som er postet med en gang, beklager mye rot !