View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Nå vet jeg ikke så mye om skjulte filmer og serier, men dersom du ikke har sett det er Peaky Blinders absolutt verdt å se. Sesongene er korte (6 episoder à 50-60 min, 4 sesonger), men har svært mye innhold, og serien kan bli tidvis intens og er gjennomgående spennende. Krystallklar anbefaling for alle som ikke har sett den.

Videre kan du også sjekke ut Evil Genius (Onde Planer), som omhandler et av de mer mystiske drapssakene/bankranene i USA. Spennende miniserie på 4 episoder som tar systematisk for seg de forskjellige tingene som skjedde/ble undersøkt, og gir en god vri på saken da serieskaperen graver litt i saken.

Damnation er også en serie jeg liker veldig godt. Det er satt i tidlig 1900-tallets USA, men er ikke en cowboy-serie sånn sett. Hovedpersonen er en prest i en liten kirke i et område der bankene prøver å ta over småbruk osv. Ganske spennende serie, selv om min forklaring på den er vag.

Dersom dokumentarer er mer din greie, kommer du ikke utenom BBC's "Earth-serier": Planet Earth 1, Frozen Planet, Blue Planet 1 og lignende. Disse seriene begynner å dra på årene aldersmessig, men kvaliteten er fremdeles fantastisk, og David Attenborough er en gave til de som liker gode fortellerstemmer. Fengslende som alltid, og utrolig underholdende. Bonus er at du fort kan ende opp med å snakke om ting du har sett i disse seriene osv. når du bare skal fortelle en historie osv.

Firefly trenger ingen forklaring. Vanvittig god space-western, men det ble dessverre kun sendt én sesong på TV, og den ble fulgt opp av filmen Serenity, som etter min mening bare var en punktum for en serie som hadde stort potensiale.

The Inbetweeners er også en serie jeg har tett til mitt hjerte. Kleinere, dummere serie finner du ikke, og du vil få vondt av å se disse stusselige guttenes hverdagsliv. Fantastisk underholdende og smertefullt kleint.

Misfits er en grei serie som ble litt for mye i lengden for meg, men de første tre sesongene er veldig god underholdning, og handler om Engelske shitkids som får superkrefter som følger av en storm. Konseptet ble dratt litt langt etter tredje sesong etter min mening, men har fremdeles en god underholdningsverdi, og mange jeg kjenner liker serien godt i sin helhet.

Videre har en også Daredevil, og Punisher, som er svært gode serier som omhandler nettopp disse. Daredevils take på Matt Murdock er god, og The Punisher har også blitt perfect castet etter min mening. To veldig gode "gritty" serier.

Dersom du er glad i serier som får deg til å lure på "Hvordan i helvete gjorde de det?" er Penn and Teller: Fool Us en veldig underholdende serie. Her skal magikere og illusjonister og lignende prøve å lure verdenskjente Penn og Teller til å ikke finne ut hvordan de gjorde "magien" sin. Etter min mening en veldig underholdende serie som man gjerne kan bli litt trollbundet av og se mange episoder av i strekk.

EDIT: Jeg vet at du så i all hovedsak etter filmer, men disse seriene kan jeg i alle fall anbefale skulle det falle i smak å se noe som varer lengre enn en time eller tre.
Sist endret av Deadlock Radium; 30. mai 2018 kl. 01:02.