View Single Post
Det er ikke viktig for meg å ha rett i de tankene jeg legger frem her, og det er det meget mulig jeg heller ikke har. Tvert imot syntes jeg det ville vært interessant med noen innspill med helt andre tanker om hvordan motivasjon funker, og hvordan man tillegger ting valens. Jeg mener dette er ting som er mulig å diskutere på en utforskende måte, uten at man dermed kommer frem til den eneste åpenbare måten å forstå det på. Siden du på eget initiativ entret tråden med en påstand om temaet, endatil en du har ytret før, så tenkte jeg kanskje du hadde noen tanker om det som du ville dele. Det at de tankene virket å gå totalt på tvers av sånn jeg forstår det, gjorde meg interessert i å høre mer. Basert på antall utropstegn i posten din nå så tok jeg åpenbart helt feil i det.

Jeg har forøvrig full respekt for at du tillegger fenomener intrinsisk verdi, og jeg synes det er en helt ærlig sak å si at man ikke har, eller i det hele tatt ønsker å finne, rasjonelle argumenter for det også. Jeg ble nysgjerrig fordi jeg oppfattet det som overraskende fra deg. Det er ikke negativt ment. I sånne diskusjoner pleier jeg å være den som kritiserer den edimensjonale troen på rasjonalitet og logikk.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg er ikke interessert. Jeg svarer fordi det av uklare årsaker tydeligvis er viktig for deg, og fordi du ikke vil la det ligge. Da skylder jeg deg sikkert et ssvar eller tre. Men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor du har interesse av mine tanker på området!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde interesse av dine tanker på området fordi du er smart, du pleier ikke å uttale deg sterkt om ting du ikke har tenkt gjennom, og du la frem påstander som kolliderte fundamentalt med min måte å tenke om et tema som opptar meg mye. Det tenkte jeg kunne bli lærerikt.

Jeg beklager at jeg presset deg for svar. Du skylder meg ingenting.