View Single Post
Vidarlo; Nå var vel det at FM var gammelt mer et tegn på stemoderlig omsorg fra starten av. Vi kunne jo bare oppgradert sendere etterhvert som behovet oppsto? At ingen andre land har valgt DAB og slukking av FM er fortsatt veldig spesielt uansett hvordan du vrir på det.

Dipoff som i -3db? I praksis vil jo de med gode ører da høre toner langt over 15K? De fleste over 40 hører ikke mer enn 15K uansett. Men dynamikken merker de. Ja feilkorreksjon er fint. Men om signalet er komprimert så går jo vinninga opp i spinninga på DAB. Og det er flere som sender på 64 kbit. Musikk kanaler....så var det jo det med dynamikken da.

Var det forresten noen vettug grunn til at vi ikke hadde flere riksdekkende radiokanaler på FM? Når senderne først sto der tenker jeg?

Jeg ser jeg tenkte mer enn jeg skrev, rom for flere kanaler uten å komprimere ennå mer eller sende i mono som UK?

Helt greit du ikke likte spørsmåla, for svarene dine vare ikke spesielt gode de heller. Jeg skal forsøke å formulere bedre spørsmål i morgen. Nå er det for sent kjenner jeg.
Sist endret av random67489; 2. juli 2018 kl. 00:05.