View Single Post
Såg denne filmen hin dagen, så tenkte jeg sku prøve meg på å skrive en omtale,
noe som ikke er min sterke side, men prøver no!


[COLOR="Purple"]Spring Breakers[/COLOR] (2012)

Imdb 5,3

Min vurdering: 7/10

Skuespillere: James Franco, Vanessa Hudgens, Selena Gomes, Gucci Mane


Kort fortalt handler filmen om fire venninner som drømmer om spring break,
de raner en cafe(tror jeg det var) så de får penger til å dra.
De drar på spring break der de fester, danser, tar narkotika,
og ender opp med å bli arrestert, men deretter å bli kausjonert ut av en våpen -og dopdealer som heter Alien.
Han forelsker seg i jentene, og etter at hun ene reiser hjem,
innleder de tre venninnen og Alien et twisted kjærlighetsforhold, og de blir dradd inn i verdenen til Alien.


Før jeg såg filmen tenkte jeg at den kom til å være kjempecheesy,
med tanke på tittelen, og hvem som spiller i den, og det at det er en ungdomsfilm, eller, den handler vertfall om ungdommer.
Og cheesy er den også på mange måter.
Noen av scenene blir så dumme at de er bra, som f.eks en scene der Alien(James Franco)
sitter å spiller piano og synger Everytime av Britney Spears,
noe som er latterlig, men det er en spesiell stemning over hele filmen som gjøre at det blir bra fordi om.
Hele filmen var utrolig spesielt laget,
den var ikke filmet med samme vinkling som vanlige filmer, og den hadde ikke replikker og dialoger som i vanlige filmer.
Den var nesten bare som et langt dikt, og hadde en slags drømme/extacy feeling over seg.
Med samme musikk som spilte så og si i ett langt stykke, og replikkene var enkle setninger og ord som ble gjenntatt.


Dette er ikke en film for de som liker god dialog og dyp handling,
men hvis man liker movieart, litt spesielle filmer, og temaer som dop, sex, o.l så sjekk den ut.
Selvom filmen ikke har fått så god score på imdb, og mye negativ omtale,
må jeg si jeg likte den ganske godt, den fikk meg til å ville være ung, 18 og ansvarsløs igjen.

Og jeg fikk lyst på extacy etter å ha sett den, men det er egentlig ikke relevant