Tråd: Gazastripen
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
(for the record - mitt syn på hele saken er at jeg ser ingen vei til fred, ei heller ser jeg noen gode forslag til løsninger. Jeg tror det er for mange mennesker på for lite plass. Det kommer til å bli jævlig uansett hva partene gjør kortsiktig.)

Dette er å akseptere argumentasjonen til en bølle. Den sterke parten straffer den svake hardt, brutalt og nådeløst når den svake gjør motstand, og dermed blir det ett tilsynelatende logisk gyldig argument at handlingene til den svake aldri har ført til noe godt.

[COLOR="Blue"]Akkurat nå betaler iallefall Israel en heftig politisk pris for handlingene sine, og det er en strategisk seier for Hamas. Om det er nok til å tvinge Israel over i ett annet spor? Jeg tviler særdeles sterkt, men jeg tror sannsynligheten er høyere nå enn om de hadde latt vær.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Angående "politisk pris", "strategisk seier", og Hamas vs Israel vs verdensopinionen - sjekk ut Foreign Affairs' sin fine artikkel om dette. > How Hamas won.

Mulig enkelte/du har lest dette, men bare legger dette ut for allmennheten på Nff. (Man må vel registrere seg tipper jeg, hvis ikke det er mulig å lese typ én artikkel i måneden som "gjest" )