Tråd: Gazastripen
View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hovedsaklig med at Israel dreper sivile on purpose. Faktisk er det ganske utrolig at i et så tett befolka område har dem klart å få så lite sivile til å dø. IDF har gjort en fantastisk jobb. Når da Hamas bruker aktivt siville som skjold, gjemmer våpen og raketter m.m i hus, i kjellere, og utenfor så er det nettopp fordi det å bruke sivile som våpen er særdeles effektivt. Alle dere går jo rett på det og kjøper denne "sympati" greia Hamas bedriver på med. Jeg skal ikke late som jeg har utrolig god peiling, men akkurat denne greia som så mange her bedriver å konstant bruker som argument er veldig irriterende.
Vis hele sitatet...
Kan det hende at det er du som har bitt på propagandamaskineriet til IDF og Israel? Israel bombet huset til en laverestående Hamasbyråkrat her om dagen og to livet av ham, kona og syv barn. Er det Hamas sin feil? Var det nødvendig å drepe alle ungene? Hvor skulle de eventuelt ha reist og gjort av seg? Jeg har tidligere nevnt hva jeg mener om Hamas sine strategier så jeg trenger ikke rippe opp i det, men er det virkelig så svart-hvitt at det er Hamas som er ansvarlige for at 300 barn er drept de siste ukene og at over 2000 mennesker er skadde?