Tråd: Gazastripen
View Single Post
Sitat av Unsub Vis innlegg
Dette handler da ikke om hvor mange kvadratmeter som er igjen på vestbredden, men om hvordan grensene vil se ut.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var vel hvor det er best å leve, Gaza eller Vestbredden. Og hvor vi i hvert fall pr. dags dato kommer frem til og er enige om at Vestbredden er et bedre alternativ. Men hvor av du argumenterer videre om at Vestbredden skrumper inn til det ikke lengre vil være noe land å bygge stat på.

Antall kvadratmeter som er igjen er vel høyst vesentlig om man snakker om hvor mye land man har igjen å bygge stat på, og om man skal regne ut hvor mye det har skrumpet inn. Om hvor grensene skal gå.

Det henger sammen.

Merk: Jeg støtter ikke at Israel tar land på Vestbredden, og jeg mener de absolutt må gi tilbake. Jeg mener det det burde kommes frem til en internasjonal enighet om grenser som alle kan gå med på. Men poenget er at politikken som føres av Palestinerne på Vestbredden gir en mye bedre levestandard for Palestinerne som bor der enn politikken som føres på Gaza. Selv om Israel skulle finne på å spise opp svære biter av Vestbredden i lang tid fremover (noe som ikke vil skje da verdenssamfunnet ikke vil tillate det), så vil levestandarden fortsatt være bedre på Vestbredden enn på Gazastripen, med de nåværende strategier som føres av Palestinere på hver sin kant.
Sist endret av Ezukiel; 15. juli 2014 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.