View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Jeg vil tippe mastergraden min i matematikk på at hvis noen knekker PGP-kryptering med 256 bits eller mer innen min levetid så er det enten på grunn av en eller annen implementasjonssvakhet eller et gjennombrudd innen primtallsfaktorisering.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men går du f.eks 40 år tilbake i tid var det sikkert umulig å cracke et 16-bits passord og

Jeg vedder ikke imot, men kommer det noen flere "GPU"-revolusjoner hopper vi fort "20 år frem i tid" på en dag når det gjelder hash/bruteforce.

Jeg sier ikke at det kommer til å skje, bare at man skal være forsiktig med å spå fremtiden (og å undervurdere hvor mye datakraft vi allerede har)

Sitat av slashdot Vis innlegg
Irrelevant. Det er snakk om faktor på tre, når det uansett er snakk om mangfoldige størrelsesordener lengre tid enn det universet har eksistert.

Det blir omtrent som å påpeike at ausa du bruker for å tømme det Kaspiske hav er 1.5 liter, og ikkje 0.5 liter. Det er irrelevant.
Vis hele sitatet...
Ja, det var heller ikke poenget mitt, jeg ville bare rette opp en skrivefeil. Jeg skjønner selvsagt at en faktor på 3 ikke er relevant.
Sist endret av phish; 25. august 2013 kl. 19:39.