View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av etse Vis innlegg
Du snakker fint om Brute force protection som løsning, venligst forklar hvordan du fysisk implementerer dette om wallet fila er lagret på mobilen. Meg bekjent er ikke dette mulig, med mindre prøver å gi tilgang via et bestemt program (som kan gi deg bruteforce-protection).
Vis hele sitatet...
Uthevet skrift. Programmet beskytter wallet filen (som er encrypted), programmet tillater kun x antall forsøk i minuttet.

Den mest ellegante løsningen her er den slashdot kom med, ha en local wallet, og en remote wallet. Og ha mulighet til å enkelt overføre penger fra remote wallet (som er på en server) til local wallet), slik at du aldri mister en sum som er noe av betydning. I likhet med å miste lommaboka når du er på byen.
Vis hele sitatet...
Enig i at dette er en god løsning.

fingeravtrykk-leser vil jo kunne løse problemene med en eventuell pin-kode. Men igjen, mer tungvindt enn å bare dra kortet å taste en 4 siffret kode. Dette forutsetter også at folk flest allerede har en mobiltelefon med fingeravtrykk-leser. (Og jeg tror ikke folk kun kommer til å kjøpe det for å kunne bruke BitCoins)
Vis hele sitatet...
Hvorfor mer tungtvint, bare trekke opp mobilen, kjøre den fort foran en QR, trøkke de feite fingrene rett inn i skjermen og vips er det betalt.

her er vi sterkt uenige. Jeg har stor tro på demokratiet, og ønsker at endringer i politikken skal skje demokratisk.
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg har ikke tro på demokratiet i det hele tatt.

Her er tingen: jeg missliker ikke BitCoins. Jeg har bare ikke bruk for det. Og jeg prøver å forklare deg at med mindre man har samme idelogiske grunnlag som deg - eller driver med lysky virksomhet, så vil de fleste si at de egentlig ikke har bruk for det. Det betalingdmiddelet de allerede har fungerer bra nok, og BitCoins tilbyr ingenting ekstra av betydning. Og ting som enkel betaling med mobiltelefon fungerer like bra med Visa som med BitCoins.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig å bevise hverken for eller i mot, tiden må vise, men hvis du har rett i at bitcoin bare vil bli brukt til ulovligheter vil prisen kunne mer enn 500 doble seg! Så da snakker vi fortsatt et helt ENORMT potensiale og mye flere brukere enn vi har nå!