View Single Post
Ja, det der er om google ikke bitcoin. Uansett, sånne sikkerhetsproblemer kan fikses.
Vis hele sitatet...
og du snakket om en lignende tjenenste bare med BitCoin i stede for annen valutta. Du vil få de samme problemene. Når problemet er løst en plass, er det også løst den andre plassen.
Brute force protection
Vis hele sitatet...
Du snakker fint om Brute force protection som løsning, venligst forklar hvordan du fysisk implementerer dette om wallet fila er lagret på mobilen. Meg bekjent er ikke dette mulig, med mindre prøver å gi tilgang via et bestemt program (som kan gi deg bruteforce-protection). Ellers kan man bare aksessere filsystemet direkte, og filsystemet har ikke noen støtte for Brute force protection.

Den mest ellegante løsningen her er den slashdot kom med, ha en local wallet, og en remote wallet. Og ha mulighet til å enkelt overføre penger fra remote wallet (som er på en server) til local wallet), slik at du aldri mister en sum som er noe av betydning. I likhet med å miste lommaboka når du er på byen.

Lei en server i clouden da med 99.99% oppetid.
Vis hele sitatet...
Ja dette kan du gjøre, men er folk flest interesert i å gjøre dette? Finne seg en tilbyder som de kan legge deres private wallet i? Tror det rett og slett blir for mye effort for folk flest. Blir plutselig mye enklere å bruke et bank-kort. Og jeg kan temmelig sikkert si at folk flest vil synes det er verd å begynne med å sette opp en server-tjeneste i clouden for å kunne betale med mobil-telefonen.

For de spesielt intereserte er dette en god løsning

Snart kan du droppe pinkode og bruke fingreavtrykk, det blir ikke lett å knekke.
Vis hele sitatet...
fingeravtrykk-leser vil jo kunne løse problemene med en eventuell pin-kode. Men igjen, mer tungvindt enn å bare dra kortet å taste en 4 siffret kode. Dette forutsetter også at folk flest allerede har en mobiltelefon med fingeravtrykk-leser. (Og jeg tror ikke folk kun kommer til å kjøpe det for å kunne bruke BitCoins)

Tullball. Å engasjere seg i politikk er sløs med tid, mye bedre med counter economics.
Vis hele sitatet...
her er vi sterkt uenige. Jeg har stor tro på demokratiet, og ønsker at endringer i politikken skal skje demokratisk.

Igjen, dette forklarer veldig godt hvorfor du misliker bitcoin.
Vis hele sitatet...
Her er tingen: jeg missliker ikke BitCoins. Jeg har bare ikke bruk for det. Og jeg prøver å forklare deg at med mindre man har samme idelogiske grunnlag som deg - eller driver med lysky virksomhet, så vil de fleste si at de egentlig ikke har bruk for det. Det betalingdmiddelet de allerede har fungerer bra nok, og BitCoins tilbyr ingenting ekstra av betydning. Og ting som enkel betaling med mobiltelefon fungerer like bra med Visa som med BitCoins.