View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
Det blir litt som å høre oldefaren min snakke om hvor lite vits det er for han å ha en PC. Nei, for noen passer det ikke å ha en PC, om det måtte være at man er for gammel til å skjønne noe eller for lat til å lære seg, men dette betyr ikke at PCen har mindre fordeler for dem den passer for.
Vis hele sitatet...
Bra argumentasjon: Hva tjener jeg på å bruke BitCoins fremfor å bruke vanlige kredittkort? Cirka ingenting. Alt jeg tjener på det er rent idealistiske grunnlag - noe som egentlig ikke bryr meg i det hele tatt. Spesielt siden jeg ikke er ren Liberalist heller og står for samme form for samfunnsstruktur som deg.

Mennesker er late, og vil alltid velge minste motstands vei, med mindre de føler de tjener veldig på å gjøre noe annet. Og om jeg skal ta i bruk BitCoins så krever det mer av meg for å få kjøpt de varene og tjenestene jeg ønsker, og jeg velger derfor å heller betale med DebitKort, da det er mye enklere og pengene blir trekt rett fra kontoen min (der jeg også får lønningene). Jeg slipper å måtte veksle de om til en annen valutte eller gjøre noe som helst før jeg betaler.

Skal jeg bruke PayPal så støtter de og DebitKort, og jeg trenger ikke å laste ned noe program. Trenger ikke å registrere bruker. Og trenger heller ikke tenke på å overføre penger først til en konto hos paypal før jeg betaler. Jeg skriver også her bare inn kort-nummer og pengene trekkes automatisk. Veldig enkelt.

Skal jeg bruke BitCoins må jeg først veksle om lønningene fra NOK til BC, før jeg kan betale. Dette er rett og slett unødvendig brydderi. Og hvorfor skulle jeg ta meg dette ekstra bryet?

For å unngå sentralstyrste systemer? Men jeg har ikke noe særlig i mot sentralstyrte systemer.

Ungå reguleringer? Jeg har heller ikke noe i mot Norges reguleringer. Jeg synes heller det er en positiv ting. (ja ikke perfekt, med bedre enn ingen).

Anonymitet? Jeg bryr meg ikke i det hele tatt om min betaling er anonym.

Og når det kommer til PC, så har den en nytteverdi. Den kan og forenkle hverdagen til folk. BitCoins forenkler veldig lite, og gir deg veldig lite - utenom ting kun folk med rett politisk ståsted synes er en fordel.