View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ja vi lever i to forskjellige verdener om du har tenkt til å unndra arveavgift med bitcoins..
Vis hele sitatet...
Sånn rent i praksis kan dette være veldig enkelt. Man kan gi en usb med bitcoins på til sine barn på forhånd eller man kan sette opp et system som gjør at hvis ikke man logger inn på x antall dager vil en e-post bli sendt med wallet. Dette var bare noe jeg fant på her og nå, finnes sikkert enda bedre måter å gjøre det på.

Vel, etter hva jeg har fått med meg så har vel grunnleggeren en masse bitcoins som han mina i starten, som jo kan være et motiv fremfor at han kun gjorde det av idealistiske grunner.
Vis hele sitatet...
Spiller det egentlig noen rolle hva motivet hans er? Nei.

Men du blander korta her. Jeg snakker ikke om å være negativ til denne fyren. Heller til det at produktet vil bli så stort og verdensomspennende som du virker å tro. Det at du nekter for at anonyme og ikke reversible transaksjoner kan være negativt synes jeg er litt merkelig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor anonyme og ikke reversible transaksjoner skulle være negativt skjønner jeg ikke. Et av argumentene jeg hører er at da kan kunden bli svindlet, men hvis man misliker denne egenskapen så starter man bare en betalingstjeneste som paypal og backer den med bitcoin! Eller en escrow tjeneste... Verre er det ikke.